וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר לעיתונאי יעקב העליון

עדי שמחוביץ

20.4.2009 / 9:51

עונש מאסר נגזר על העיתונאי בן ה-71 שהורשע בבעילה אסורה בהסכמה של נערה בת 14 ובמעשה מגונה באחותה בת ה-21

נועם אשל

(צילום: נעם אשל. עריכת וידאו: ענת ברק. קריינות: ענת ברק)

בית המשפט השלום בתל אביב גזר היום (שני) 12 חודשי מאסר בפועל ושישה חודשי מאסר על תנאי על העיתונאי יעקב העליון, בן 71, שהורשע לפני כחמישה חודשים בבעילה אסורה בהסכמה של נערה בת 14 ובמעשה מגונה באחותה בת ה-21. כמו כן נגזר עליו לתת פיצוי בסך 15 אלף שקלים לאחות הצעירה ו-5,000 שקל למבוגרת.

"השופט אמר שנעשה מעשה עקבי מניפולטיבי בעיתונות, ציד אדם, ואני לא משתף פעולה עם זה", אמר העליון לקול ישראל, לאחר היוודע גזר הדין, "לא דיברתי שבע שנים ואני לא אדבר עד שייגמר המשפט", הוסיף העליון וסרב לענות על שאלות.

תחילת המקרה לפני שש שנים, אז הכיר העליון את האחיות באינטרנט. הוא התכתב באופן אינטימי עם האחות הצעירה והזמין אותה להצטרף אליו להצגות, שם ביצע את המעשים. הפרשה נחשפה לאחר שאשתו של העליון, יעל, שניהלה את בית הספר לאמנויות בתל אביב, נמצאה מתה לאחר שאם הבנות חשפה בפניה את מעשיו של בעלה.

"לא ניתן למדוד את רמת הפגיעות במתלוננות אך אין ספק שנפגעו", אמרה עו"ד הדס פורר-גפני מפרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט, והוסיפה כי מה שעברו המתלוננות במהלך המשפט היה בלתי נתפס, בהתייחסה להשתלחויות של העליון עצמו כלפי האחיות בזמן עדותן. עו"ד פורר-גפני ביקשה מבית המשפט, כי גם התמשכות המשפט ודרך ניהולו יבוא לידי ביטוי בעונש.

העליון כפר בהאשמות נגדו לכל אורך המשפט ולאחר הקראת הכרעת הדין נגדו אמר כי הוא לוחם על חפותו ולעולם לא יודה בעבירות שיוחסו לו. "בחודש בו נרצחה אשתי, כשעוד לא שיערתי מה גודל העלילה, חדלתי לחיות. נלחמתי שש שנים בבית המשפט, ביקשתי לפתוח את הפרוטוקולים כדי שיראו את הצד שלי אל מול המניפולציות של המשטרה, המשפחה, המתלוננות והעיתונאים. היה קשר תמים לחלוטין. לא היה יחסי מין עם בת 14", אמר.

רונאל פישר עורך דינו של יעקב העליון הודיע כי בכוונתו להגיש ערעור על ההחלטה. לדבריו, "הערעור הוא לא רק על הענישה, אלא גם על הכרעת הדיו. ההכרעה היא המעשה המגונה היחיד בתיק הזה. היא פסולה ציבורית, הכרעת דין של כיכר העיר ולא של דיני ראיות. אני עצוב על העליון אבל הרבה יותר על בית המשפט".

אמן של שתי המתלוננות אמרה כי "ההתחשבות של השופט במצבו הרפואי היא מיותרת לחלוטין. גם בזמן שעשה את כל העברות הוא היה באותו מצב". לדבריה אין מה לספר על מה שעובר עליהן. המצב לא השתפר וצריך לדעת איך לחיות עם זה. זו בדיחה , פשוט בדיחה, רחמנות השופט ניכרת בכל שורה. חבל שרחמנות על הצד השני לא באה לידי ביטוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully