וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה: עלייה של 16% בביקוש לעובדים במשק

עומר רבין

20.4.2009 / 9:09

24,200 דרישות לעובדים התקבלו במרץ בלשכות התעסוקה, בעיקר בתחומי המכירות והשירותים. בצפון - דווקא ירידה בביקושים

סימנים ראשונים ליציאה מגל האבטלה? נתוני שירות התעסוקה שפורסמו הבוקר מצביעים על עליה של 15.9% בדרישות לעובדים בחודש מרץ ביחס לנתון שנרשם בחודש שקדם לו (פברואר). במהלך 23 ימי העבודה של חודש מרץ 2009 התקבלו בלשכות שירות התעסוקה 24,200 דרישות לעובדים - זאת ביחס ל-22,800 דרישות במרץ 2008 ול-20,900 בפברואר 2009.

בשירות התעסוקה מייחסים את העליה בכמות הדרישות בעיקר לדרישה המוגברת בתחום המכירות ומתן השירותים שנרשמה לקראת חג הפסח, דווקא על רקע המיתון.

נתון מדאיג שעולה מן הדו"חות הוא כי בישובי הצפון דווקא נרשם קיטון משמעותי של למעלה מ-10% בדרישה לעובדים ביחס לשנה שעברה - זאת בעיקר על רקע סגירה של מפעלים ופסימיות בקרב תעשיינים באזור. עם זאת ראוי לציין כי הביקוש לעובדים בצפון, שעמד במרץ על 4,212 עדיין גבוה ב-17% מהנתון שנרשם באזור זה בפברואר השנה.

מחוז הדרום לעומת זאת רשם עליה נאה של 19% בביקוש לעובדים ביחס לשנה שעברה - והוצעו בו בחודש שעבר 4,743 משרות. בירושלים נהנו גם כן מעלייה מרשימה של 14% בשנה ואילו בת"א הסתפקו בעליה של 3.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

מתוך כל המשרות שהוצעו בחודש שעבר בשירות התעסוקה, כ-33% היו לעובדים מקצועיים בתחומי התעשיה והבינוי, ואילו 31% היו לעובדים בתחום המכירות והשירותים. רק 5% מהדרישות היו לעובדים אקדמאיים ורק 2.6% מתוך הדרישות היו למנהלים.

"השמחה מוקדמת - אלה לא ביקושי אמת"

גורמים בשוק העבודה ציינו בתגובה לדו"חות, עם זאת, כי יש לקחת בחשבון אל מול הנתונים את העובדה כי רבים מהביקושים הינם "זמניים" לצורכי קידום מכירות לקראת חג הפסח, וכי רבים מהמובטלים הינם אקדמאיים או בעלי מקצועות שאינם מתאימים לאיוש המשרות המוצעות: "משרות בתחום השירות והמכירות הן משרות בעלות אופי עונתי שהמגוייסים אליהם במקרים רבים מוצאים את עצמם שוב במעגל האבטלה כעבור תקופה", הסבירו היום שלא לייחוס גורמים בלשכת התעסוקה.

"החשש הוא שכבר בחודש הבא נראה צניחה נוספת בנתוני הביקושים בגלל אותן השפעות עונתיות - וחשש אף יותר גדול הוא שבסופו של דבר למרות העלייה בביקוש לאו דווקא תהיה ירידה בנתוני האבטלה, לאור העובדה שרבים מהמובטלים הם אקדמאים, מנהלים, בעלי מקצועות חופשיים ועובדים שאינם מתאימים לאיוש משרות כמו אלה שמוצעות ע"י הלשכות כיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully