וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגנרל הלבנוני סייע למוסד לבצע חיסולים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.4.2009 / 9:30

מחקירת הגנרל אל-עלם שנעצר בלבנון בחשד שריגל לטובת ישראל עולה כי עזר לקצין מוסד להימלט לאחר חיסול של בכירי הג'יהאד האיסלמי

פרטים חדשים בפרשת מעצרו של הגנרל הלבנוני בחשד לריגול לטובת ישראל. העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר (שני) כי מחקירתו של הגנרל אדיב אל-עלם, העצור מזה כשבוע וחצי, עולה כי סייע למוסד הישראלי לחסל באמצעות מכונית תופת את בכירי הג'יהאד האיסלמי בצידון, מחמוד ונידאל אל-מג'ד'וב ב-2006.

בחקירתו התברר כי אל-עלם תצפת על מספר צירים ליד החוף בצידון ועזר לקצין המוסד הישראלי שפיקח על פיצוץ המטען להימלט מהמקום, בסיוע של אנשי הקומנדו הימי הישראלי. לפי הדיווח, בפרשה נעצר מחמוד ראפע, שוטר לבנוני בדימוס שנעצר ב-2006 בחשד שפעל במסגרת רשת ריגול בשליחות ישראל, שהיתה מעורבת בשורת חיסולים. הוא הודה בחקירתו במעורבות בחיסול האחים מג'ד'וב. כמו כן, עלה שמו של מעורב נוסף, חוסיין חטאב, שהצליח לברוח מצידון לישראל.

העיתון דיווח כי הגנרל, שכיהן בעבר כקצין המקביל בדרגתו לתת אלוף, הודה בחקירתו כי סייע לקצין המוסד להימלט מהמקום לאחר החיסול. עוד דווח כי בחקירתו הראשונית הודה הגנרל אל-עלם כי החזיק תמונות של מתקנים ביטחוניים בסוריה, של גשרים ושל כבישים מרכזיים בלבנון ושיגר אותן למפעיליו במוסד.

ביום שבת דיווח העיתון כי חוליית הריגול הלבנונית שנעצרה הצליחה לחדור גם לשורות חיזבאללה. לפי הדיווח, בכיר בכוחות הביטחון הלבנונים נפגש עם אחראי התיאום הביטחוני בחיזבאללה, וופיק ספא, ועדכן אותו על כך שהחוליה, שהורכבה מהגנרל אל-עלם ואדם נוסף, הצליחה לחדור לארגונו. לאור זאת נקט חיזבאללה בצעדי ביטחון מוגברים והגביר את הכוננות בקרב כוחותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully