וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: 1,055 מפלגות משתתפות בבחירות

טלי גולדשטין

19.4.2009 / 20:18

הודו החלה להצביע בבחירות הכלליות ה-15 במדינה. התוצאות צפויות להתפרסם רק ב-16 במאי אחרי שיותר מ-700 מיליון יצביעו

סוניה גנדי, מנהיגת מפלגת השלטון ההודית "מפלגת הקונגרס", אמרה אתמול (שבת) כי מפלגתה והנהגתו של ראש הממשלה מנמוהן סינג יבטיחו להודו ממשלה יציבה וחזקה. "המדינה שלנו זקוקה לממשלה חזקה ויציבה ומנהיגות מנוסה. כל התכונות הללו נמצאות במפלגה ומייצג אותן ראש הממשלה", הוסיפה גנדי במהלך כנס של מפלגתה.

ביום חמישי החלו אזרחי הודו להצביע בסיבוב הראשון של הבחירות הכלליות ה-15 במדינה. מצביעים ב-124 מחוזות בחירה לוקחים חלק בבחירות, בהן משתתפות לא פחות מאשר 1,055 מפלגות. יותר מ-700 מיליון הודים רשאים להצביע לבית התחתון של הפרלמנט ב-830 אלף קלפיות. התוצאות צפויות להתפרסם ב-16 במאי, והפרלמנט החדש חייב להתכנס עד ה-2 ביוני. ההצבעה בבחירות תימשך ב-23 וב-30 באפריל וב-7 וה-13 במאי.

הקואליציה הממשלתית, ה-UPA, בהובלת גנדי, תנסה לשמור על הרוב מול מפלגות האופוזיציה, המובלות על ידי המפלגה ההינדית-לאומית ה-BJP. המאבק בין השתיים צפוי להגיע לשיא בבחירות בדלהי. הגוש של הקומוניסטים ינסה להוות חזית מפלגתית משמעותית שלישית. אם תנצח ה-UPA בבחירות, אזי ימשיך סינג לכהן בתפקידו.

בתוך כך, הבדלנים המשתייכים לפלג המתון של "מפלגת החירות של העם" (APHC) בקשמיר ההודית יצאו לרחובות בשבת, וקראו קריאות נגד הבחירות למרות החלטת צמרת המפלגה שלא להחרים את הבחירות. "הבחירות אינן הפתרון לבעיה הקשמירית", אמר בכיר במפלגה. "הסיבה שאנו מוחים היא שאיננו יכולים להשתתף בבחירות או להתנגד להן. הבחירות אינן הוגנות. אם אתה רוצה שהבעיה הקשמירית תיפתר, עליך להתייחס לזכויות הבסיסיות של התושבים בחבל. על מנהיגי פקיסטן והודו לשבת יחד ולפתור את הבעיה. רק אז אפשר לערוך בחירות", הוסיף.

עשרות אלפי בני אדם נהרגו במהלך ההתקוממות נגד השלטון ההודי בקשמיר. כשתת היבשת ההודית נחלקה לשניים ב-1947, לאחר נסיגתה של בריטניה, החליטו ראשי הקהילות ההינדואיות והמוסלמיות לקבוע את גבולות המדינות החדשות לפי קווי דת. האזורים שבצפון ובצפון מערב היו ברובם מיושבים במוסלמים ונקראו פקיסטן ופקיסטן המזרחית (מאוחר יותר בנגלדש), וכל השאר הפך להודו, שם רוב הינדואי. בחבל קשמיר היה רוב מוסלמי, אולם השליט ההינדואי החליט לחבור להודו, בניגוד לרצון עמו.

כאן נזרעו זרעי המלחמות של 1948, 1956 ו-1999, והלחימה הבלתי פוסקת בין מורדים מוסלמים, שממומנים על ידי פקיסטן, לבין הצבא ההודי. ב-2002 היו שתי המדינות הגרעיניות על סף מלחמה, על רקע תמיכה של פקיסטן במליציות הקשמיריות, שהובילה את ממשלת הודו להניע דיוויזיות לגבולות. בחודשים האחרונים מנהלות הודו ופקיסטן שיחות שלום בנוגע לחבל הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully