וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיטורי העובדים ברכבת - גזענות"

עדי שמחוביץ וניר יהב

19.4.2009 / 16:15

כמאה איש הפגינו מול בית הדין לעבודה בעת הדיון בעתירת העובדים שפוטרו כי לא שירתו בצה"ל. הרכבת בדיון: "השיקולים - מקצועיים"

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכת וידאו: איילת שולמן)

כמאה חברי קיבוצים ותנועת הנוער "השומר הצעיר" הפגינו היום (ראשון) מול בית הדין לעבודה בתל אביב נגד החלטת רכבת ישראל לפטר 40 מעובדיה הערבים מכיוון שלא שירתו בצבא. בית הדין דן בעניינם של עובדי חברת כוח אדם "השמירה", שעבדו כתצפיתנים ופוטרו לאחר שרכבת ישראל שינתה את תנאי המכרז כך שרק יוצאי צבא יוכלו להיות מועסקים בעבודה זו. השופטת אהובה עציון אפשרה לצדדים להגיש סיכומים בעניין עד שבוע הבא, לאחר הגשת הסיכומים תינתן החלטתה הסופית.

הנהלת הרכבת הציעה בדיון שעובד בעל ותק של שנה לפחות כתצפיתן או סייר ייראה כשווה ערך לעובד יוצא צבא. בדיון העיד יהודה שקד, מנהל אגף פיקוח ובטיחות ברכבת ואמר כי "השיקולים שהביאו לכתיבת הקריטריונים להעסקת התצפיתנים במסגרת המכרז החדש היו שיקולים ענייניים ומקצועיים לחלוטין".

יואל מרשק, מרכז אגף המשימות והמטה למאבק בגזענות אמר בהפגנה: "החלטת הנהלת הרכבת היא גזענית והיא פוגעת במיעוט שחי במדינה דמוקרטית. אסור להפלות בין האזרחים. לעבודת תצפיתנות לא דרושה שום הכשרה ביטחונית ובוודאי לא יוצאי צבא. על בית המשפט להגן על הדמוקרטיה והחוק בפני עמדות וצעדים שכאלו".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) שליווה את מאבקם של העובדים הערבים אמר בתגובה לדיון בבית הדין כי "אם סעיף השירות הצבאי לא יבוטל על ידי בית הדין לעבודה, אזי הדבר יביא לפיטורי אלפי עובדים ערבים במגזר הציבורי והפרטי כאחד, כתוצאה מאותו סעיף מפלה".

התצפיתנים איישו עמדות תצפית במפגשים שבין מסילות הרכבת לכבישים. אזורים אלה נחשבים רגישים לתאונות דרכים ובעבר אירעו במוקדים אלו תאונות קטלניות. בעקבות פניית העובדים לבית הדין לעבודה, הוציא בית הדין צו מניעה לפיטורי כל 40 העובדים. העובדים שהיו אמורים להפסיק את עבודתם ממשיכים לעבוד עבור רכבת ישראל עד להחלטת בית הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully