וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורו, יש להילחם בטרור האיסלמי

צביקה פוגל

20.4.2009 / 8:14

צביקה פוגל מרוצה מהפעילות המצרית נגד חיזבאללה, אבל חושב שזה לא מספיק. גרעין אירני מסוכן לישראל, אבל זו לא הסכנה העיקרית

ההתעוררות המצרית המאוחרת בכל הנוגע לפעילות אירן באמצעות חיזבאללה בשטחה, במקביל לחידלון הלבנוני שנמשך שלושה עשורים והפתטיות הירדנית הנמרחת למעלה מחמישה עשורים, מדגישים את שבריריות שלטונם של שכנותינו ואת הסכנות לביטחון ישראל הטמונות בהתגברות הפונדמנטליזם במדינות אלה. בשבועות האחרונים סיפק מובארק הוכחה ניצחת לכך, שהנושא הדחוף ביותר באזורנו הוא המאמץ למיגור הכוחות המאיימים על היכולת לקיים תהליך של שלום במזרח התיכון.

סאדאת והמלך חוסיין חתמו על הסכמי שלום עם ישראל מתוך הבנה, שבהסכמים יש פוטנציאל ליצור את התנאים לגיבוש חזית משותפת למניעת הפצת האסלאם הפונדמנטליסטי באזורנו. מצרים וירדן העדיפו לראות בנו בני ברית מאשר להמשיך ולשגות באשליית כיבושה של ארץ ישראל, ויתרו על אחיזה בירושלים ורצועת חוף בואכה אשקלון ואשדוד והשאירו לנו את ה"תפוח אדמה הפלסטיני הלוהט", מתוך מחשבה שאנחנו מסוגלים לסייע להם במניעת התפתחות האסלם הקיצוני שפשט בקרבם ואיים גם עליהם. אך הסכמי השלום, שהיו אמורים להוות עוגן להמשך לחימה משותפת בארגוני הטרור האיסלמיים, הביאו לאופוריה ולהתעלמות מהצורך לתחזק את השלום.

לגייס את כל העולם

האימפוטנטיות המתמשכת של עבדאללה מלך ירדן ושל שליטי לבנון לדורותיהם, יחד עם הזיגזג הנצחי של סוריה, ממשיכים לייצר קרקע פורייה לאחים המוסלמים ולחיזבאללה להגביר את אחיזתם ולהעצים את יכולותיהם. האידיאולוגיה החד משמעית של ארגונים אלה אינה זקוקה לפרושים. "אללה הוא מטרתנו. הנביא הוא מנהיגנו. קוראן הוא חוקנו. ג'יהאד היא דרכנו. מוות בדרכו של אללה הוא הנעלה בתקוותינו"... מובארק השכיל להבין כי זו אידיאולוגיה שאינה תחומה לגבולותיה של מדינת ישראל, אלא מהווה איום קיומי עכשווי על מצרים. את מה שהבינו והפנימו סאדאת וחוסיין, למד מובארק רק אחרי מבצע "עופרת יצוקה", כשהבין שישראל לא תצליח לבדה להוציא עבורו את כל הערמונים מן האש.

ההתמסרות של ממשלת ישראל החדשה לאיום הגרעין האיראני הסיטה את תשומת הלב מהאיום המיידי הרובץ לפתחנו. מאמציו של מובארק למיגור הכוחות הפועלים בשטחה של מצרים והעימות הגלוי שלו עם נאסראללה, עלולים להצית את פתיליהם הקצרים של החמאס והחיזבאללה, שימצאו את הדרך להקל מעליהם את הלחץ המצרי בפרט והערבי בכלל, ויפנו כמו תמיד את קני הרקטות שלהם לעבר ישראל.

ממשלת ישראל החדשה צריכה לתרגם לאנגלית את מדיניותה, כדי לסייע לסנאטור מיטשל ולמזכירת המדינה קלינטון להבין טוב יותר את "המציאות התיירותית". הממשלה חייבת לסמן את המלחמה באיסלם הקיצוני המתפתח בגבולותינו ובתוכנו כיעד לשיתוף פעולה אזורי, ואת הגרעין האירני כיעד לשיתוף פעולה בינלאומי. החמאס, החיזבאללה, האחים המוסלמים ואפילו אל – קאעדה, ימשיכו להתקיים גם ללא תמיכתה של אירן. בעולם האיסלמי הקיצוני יש גורמי מימון ומפיצי אידיאולוגיה נוספים מלבד אירן.

מדינת ישראל נמצאת בעין הסערה ולא יכולה להרשות לעצמה להמשיך ולהתעלם מכך, שרק מלחמה נחושה בטרור האיסלמי תאפשר את חיזוק השלום ואת הדו קיום ישראלי-ערבי במזרח התיכון. רגע לפני שמבצע "מכירת סוף העונה" וחלוקת הארץ ל"שתי מדינות לשני עמים" יוצא לפעול, כדאי להתעכב ולייצר את התנאים להצלחת "המבצע" כי את מחיר הכישלון תשלם רק מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully