וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנהלת האוניברסיטה הפתוחה בריונית"

נעמה טלמור

19.4.2009 / 14:10

חבר נציגות סגל המרצים באוניברסיטה הפתוחה תקף בחריפות את הנהלת המוסד. האו"פ: "זו לא שביתה כוללת, יש מרכזים שפועלים"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

חבר נציגות סגל המנחים באוניברסיטה הפתוחה, יניב בר אילן, התייחס בצהרים (ראשון) לשביתה הכוללת במוסד ותקף בחריפות את הנהלת האוניברסיטה. לדבריו, "ההנהלה נוקטת אקטים בריוניים כמו איום באי פתיחת סמסטרים והודעה לסטודנטים כאילו הלימודים מתקיימים כסדרם".

גורם בכיר בסגל ההוראה במוסד אמר כי "מטרת ההנהלה היא לחבל בהתארגנות שלנו, היא רוצה ליצור פילוג בתוך הארגון ולגרום לכך שתנאי הסגל כולו לא יקוימו. אם האוניברסיטה הפתוחה מנסה להעביר מסר שהיא אוניברסיטה ככל האוניברסיטאות, אז מדוע היא אינה רוצה לקיים את התנאים הבסיסיים של המנחים?"

"זו היא לא שביתה כוללת במוסדות" טוענים באוניברסיטה הפתוחה, "יש מרכזי לימוד שפועלים, יש גם לימודים מרחוק ויש גם מנחים שמגיעים לעבודה". מנהל משאבי אנוש באוניברסיטה הפתוחה, יוסי מאורי, הגיב להחלטת חברי הסגל לפתוח בשביתה ללא הגבלת זמן ואמר כי "אני לא רואה שום סיבה לנקיטת צעדים ארגוניים בטרם מוצה המו"מ, ובוודאי שלא על גב הסטודנטים".

עוד הוסיפו בהנהלת האוניברסיטה כי בישיבת המו"מ האחרונה נציגי ארגון סגל ההוראה חזרו בהם מחלק מההסכמות וההבנות שהצדדים הגיעו אליהם. לטענתם, ויתרו הנציגים על השאיפה ליציבות ולמשרות מלאות לחלק מהמנחים. "אנו מאמינים שכל חילוקי הדעות יכולים להיפתר במסגרת המו"מ".

"תנאים המזכירים עובדי קבלן"

יו"ר הפורום המתאם של הסגל הזוטר באוניברסיטאות, ד"ר אלי להר, אמר היום כי "הגיע הזמן שגם האוניברסיטה הפתוחה תיתן תנאים נאותים לסגל ההוראה שלה". לדבריו, "לצערנו רק באוניברסיטה הפתוחה ובטכניון מסרבים להפנים את מה שהבינו בכל האוניברסיטאות: לא ניתן להעסיק מנחים בתנאים המזכירים עובדי קבלן".

ד"ר להר ציין כי "שיפור תנאי ההעסקה של סגל ההוראה הוא אינטרס של ההנהלות ולא רק של הסגל". גם יו"ר ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטה הפתוחה, דני שפרוך, הביע תמיכה במאבקם של חברי הסגל באוניברסיטה הפתוחה: "חבל שההנהלה מתעקשת להעסיק מנחים בתנאים כאלו, על גבם של הסטודנטים".

ארגון הסגל הזוטר של האוניברסיטה הפתוחה החליט בסוף השבוע להשבית מהיום את כל מרכזי הלימוד בדרישה לשפר את תנאי העבודה של המנחים ולעגן זאת בהסכם קיבוצי עמם. לפיכך, הושבתו היום לראשונה 50 מרכזי הלימוד של האוניברסיטה הפרוסים בכל רחבי הארץ.

יו"ר שדולת הסטודנטים בכנסת, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), ביקש הבוקר לכנס את ועדת הכספים של הכנסת לדיון חירום בנושא המשבר באוניברסיטה הפתוחה. לדברי מילר, "42 אלף סטודנטים נשארים בחוסר ודאות באשר להמשך לימודיהם. על המדינה להתערב במשבר ולהביא לפתרונו המהיר כדי למנוע את חוסר הוודאות בקרב העובדים והסטודנטים כאחד".

הבוקר הציעה הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה (ות"ת) לצדדים להקים גוף מגשר, במטרה להביא אותם לשולחן הדיונים עוד השבוע. מות"ת נמסר כי תשובת הצדדים טרם התקבלה. בתחילת השבוע שעבר כינסה הוועדה את שני הצדדים, אך הישיבה הסתיימה ללא תוצאות.

מספר טלמסר להתעדכן בפרטי השביתה: 09-7431186

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully