וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלפלים ותפוחי אדמה במקום שטחי אש

יהושע בריינר

19.4.2009 / 13:58

במסגרת ההבנות שאליהן הגיעו משרד הביטחון והמועצה האזורית אשכול, שטחים חקלאיים יחליפו את שטחי אימוני האש בדרום

האם השלום בפתח? לפי הסדר צפוי בין משרד הביטחון למועצה האזורית אשכול, נראה שהדבר קרוב. שטחי אש השייכים לבסיס האימונים בצאלים צפויים להפוך לשטחים חקלאיים לצורך גידולי חממות של תושבי המועצה האזורית. לוואלה! חדשות נודע כי במסגרת הבנות אליהן הגיעו משרד הביטחון וראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, יהפכו אלפי דונמים של שטחי אש לשטחים חקלאיים.

השטח עצמו, הנמצא מערבית לבסיס צאלים, משתרע על כ-24 אלף קילומטרים, שחלקם משמשים כשמורת הטבע חולות עגור. על פי ההסכם, כ-7,000 דונמים יהפכו לשטחים ל-100 נחלאות לגידול פלפלים ותפוחי אדמה. האזור עצמו משמש כיום כשטח אימונים עבור בסיס צאלים, כשמרביתו משמש כטווח ביטחון מירי המתבצע בשטחים סמוכים.

כעת ממתינים במועצה האזורית אשכול להסדר אחר בין רשות שמורות הטבע למשרד הביטחון, שיאפשר את הקמת החממות בשטחי האש. עיקר המחלוקת בין הצדדים היא חסימת המעבר של חיות בר ממצרים לשטחי הנגב, דבר הנעשה עד כה בשטחי האש.

"חקלאות חשובה לא פחות מטנקים וממטוסים", אומר ילין, "צריך להבין שיש צורך אמיתי לפתח את הנגב, והקמה של חממות חדשות על השטחים הללו היא הציונות האמיתית. מול הטילים של חמאס שאנחנו סובלים מהם כבר שנים רבות, החקלאות וההתיישבות צריכות להיות התשובה שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • שטח אש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully