וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקיפה ישראלית באירן תצית את המזה"ת"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.4.2009 / 12:26

מזכ"ל הליגה הערבית הזהיר מפני תקיפה של מתקני הגרעין באירן: "זו תהיה טעות גדולה". על אובמה: "מקווה שלא ייתן אור ירוק לישראל"

"אם ישראל תתקוף באירן, היא תצית את המזרח התיכון כולו" – כך אמר היום (ראשון) מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא בראיון לעיתון הסעודי 'אל-מדינה'. לדבריו, "אם יש תוכנית גרעינית שיש לדאוג ממנה זו התוכנית של ישראל ולא של אירן, משום שיש הוכחות לפיהן לישראל יש תוכנית גרעינית, בעוד שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית טרם אישרה כי לאירן יש תוכנית שכזאת".

מוסא הזהיר מפני אפשרות שישראל תכה באירן ואמר כי "אם ממשלת ישראל תתקוף באירן היא תעשה טעות גדולה משום שבהתנהגותה זו, היא תצית את המזרח התיכון כולו". מוסא אמר כי המזרח התיכון נוטה להצתות בלאו הכי ויש לו "תיאבון גדול להצתות נוספות". הוא הביע את תקוותו כי הממשל האמריקאי החדש יפיג את המתיחות עם טהרן ולא יעניק לישראל אור ירוק לתקוף באירן.

מזכ"ל הליגה הערבית הבהיר וציין כי היעד המרכזי הוא "לנקות" את מדינות המזרח התיכון – ביניהן אירן, ישראל וטורקיה - מנשק גרעיני. בתהלוכה צבאית לציון יום הכוחות הצבאיים באירן שנערכה אתמול אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד כי אין מדינה שיכולה לאיים על ארצו. "האומץ של אויבינו לתקוף את האומה האירנית חוסל באופן תמידי", אמר והוסיף כי "כוחות הצבא האירניים יעזרו לשמר את ביטחון האזור ואת היציבות במזרח התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully