וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "אום אל פאחם תמיד תישאר ישראלית"

ניר יהב ופנחס וולף

19.4.2009 / 11:53

חודש לאחר צעדת הימין, הגיע יו"ר הכנסת לביקור בעיר הערבית: "הגיע הזמן שלא נטאטא את הנושאים מתחת לשטיח ושהיהודים והערבים יפתחו בדיאלוג"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: איילת שולמן, קריינות: אילן שניג)

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, הגיע היום (ראשון) לביקור בעיר אום אל פאחם. ריבלין נפגש עם חברי מועצת העיר ועם ראש העיר, השייח' חאלד חמדאן והוא מלווה על ידי ח"כ עפו אגברייה (חד"ש), תושב העיר. בכוונת ריבלין להיפגש עם נכבדי העיר וכן לבקר בבית הספר התיכון ובגלריה לאומנות בעיר. אל ריבלין התלווה גם ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי). במהלך הביקור אמר ריבלין כי "אום אל פאחם תמיד תישאר חלק מישראל".

ריבלין הגיע לאום אל פאחם כחודש לאחר קיום צעדת הימין בעיר. בראיון לקול ישראל אמר ריבלין כי "הביקור שלי באום אל פאחם הוא ביקור הכרחי. זה ביקור שהיה צריך לקיים אותו לפני זמן רב, שכן אנחנו, יהודים וערבים, נגזר עלינו לחיות יחד. אלו הם אזרחי המדינה ולמרות המחלוקות אנו חייבים לפתח דיאלוג ולומר כי בסופו של דבר נועדנו לחיות יחד". ריבלין הוסיף כי "הגיע הזמן שלא נטאטא את הנושאים מתחת לשטיח ושהיהודים והערבים יכולים לפתח דיאלוג. לגבי הנפת דגלים על מוסדות המדינה, לא צריך לעשות שום דבר משום התרסה".

במהלך פגישתו עם חברי מועצת עיריית אום אל פאחם שמע ריבלין על קשיי היום של של תושבי העיר. לדבריו, "מציק להם במיוחד המצב החברתי, המצב הסוציו אקונומי, העובדה ש-70% מתושבי העיר נמצאים מתחת לקו העוני וכן המצוקה של סטודנטים שמחציתם לומדים בארצות אחרות משום שלא נמצא להם מקום לימוד בארץ. אלה בעיות שאני שומע בכנסת כבר 21 שנים ואלה דברים שהכנסת והממשלה צריכים לתת את הדעת על כך".

ראש העירייה, חאלד חמדאן, ברך את ריבלין והודה לו כי בחר לבקר באום אל-פחם. הוא ציין עוד כי מדובר בצעד מבורך שנועד לקרב בין המגזר הערבי ליהודי במדינה והבהיר כי אום אל-פחם היא עיר של דו-קיום ושלום. ח"כ אגברייה אמר שלאור העובדה שבזמן האחרון פגע הימין הקיצוני בעיר, הרי שלביקורו של ריבלין יהיה השפעה על שיפור היחסים. "יש לפעול כדי להשיג שיוויון ומתן אפשרויות לאזרחים הערבים בכל תחומי החיים", הוסיף.

מנגד, פעילי הימין ברוך מרזל ואיתמר בן גביר הגיבו בחריפות לביקורו של ריבלין באום אל פאחם. לדברי השניים, "יש להצטער שיו"ר הכנסת מקפל את הדגל ומגיע לצעדת התרפסות בפני גורמים עוינים את מדינת ישראל. יש בכך מסר של כניעה כלפי מי שלא מקבל את העובדה שמדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully