וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיילים אולצו לשתות מגנזיום כחלק מניסוי"

19.4.2009 / 11:40

חיילים מיחידת "דוכיפת" דיווחו כי בשנת 1994 אולצו להשתתף בניסוי שבדק את התועלת שבשתיית מגנזיום במקרה של חשיפה לרעש

האם צה"ל ערך ניסוי נוסף בחיילים? בשנת 1994, פלוגה שלמה (100 חיילים) מיחידת "דוכיפת", שהוצבה במתקן אדם, נטלה חלק בניסוי שמטרתו היתה, לטענת החיילים, לבדוק עד כמה עשויה שתיית מגנזיום להועיל במקרה של חשיפה לרעש.

"לא שאלו אותנו ולא החתימו אותנו על כלום", אמר אחד החיילים, שעדותו נחשפה בקול ישראל, "פשוט אמרו לנו שמי שלא ישתתף בניסוי ייענש". חייל אחר סיפר: "קיבלתי בכל שבוע שעה ביציאה כי לא הסכמתי ליטול את הכדורים. עד היום לא ברור לנו מה היה הניסוי הזה בכלל". לדברי החיילים, מפקדי הפלוגה לא נטלו חלק בניסוי.

מדובר צה"ל נמסר כי "המחקר בוצע לפי הסטנדרטים של ועדת הלסינקי. טרם הניסוי הוסבר לנבדקים על המחקר, על מהלך הניסוי, וכן ניתן הסבר על המגנזיום, שהינו מינרל טבעי לחלוטין, הנמצא ברמות בלתי מספקות במי השתייה ובמזון. אם הטענות בדבר נקיטת סנקציות כנגד החיילים על כך שלא הסכימו להשתתף במחקר נכונות, מדובר בהתנהגות פסולה, אך אין לנו כל דרך לבדוק אמיתותה בשל הזמן שחלף. כמו כן, יש לציין כי מאז [הניסוי] מוסדו מנגנוני בקרה ופיקוח במשרד הבריאות, ובכלל זה חובת דיווח למשרד על כל ניסוי הנערך בצה"ל. יש להדגיש כי המחקרים המתקיימים בצה"ל נועדו לקידום בריאותם של החיילים ומתקיימים בסטנדרטים גבוהים מאד תוך הקפדה על כללי האתיקה המחויבים בתהליך הבקשה של השתתפות חיילים במחקרים ובמיונם".

בחודש שעבר הורה בג"ץ לפרסם את דו"ח ועדת פורת שבדקה את התנהלות צה"ל בניסוי בחיסון נגד אנתרקס "עומר 2". הדו"ח העלה כי הניסוי לווה בכשלים אתיים חמורים וליקויים משמעותיים. הדו"ח עסק בניסוי האנתרקס שביצע צה"ל בחיילים בשנים 1998 ו-1999 וכתוצאה ממנו נפגעו 11 חיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully