וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "עדיין לא ראינו את השפל של המשבר"

פנחס וולף

19.4.2009 / 10:53

נגיד בנק ישראל הגיש לנשיא המדינה פרס את דו"ח בנק ישראל לשנת 2008. לדבריו, "אנו מתמודדים טוב יחסית עם המשבר הכלכלי"

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, הגיש הבוקר (ראשון) לנשיא המדינה שמעון פרס את דו"ח בנק ישראל לשנת 2008. לדברי הנגיד, "הדו"ח מתייחס לאחת השנים הכי מעניינות בהיסטוריה המודרנית במשק שלנו. המעניין בדו"ח הוא מה שהשגנו במשך חמש שנים של צמיחה. השגנו ירידה משמעותית באבטלה, אך לא השגנו עלייה בהכנסה היחסית ביחס לארצות הברית".

פישר הוסיף כי "הדו"ח מראה שאנחנו מתמודדים טוב יחסית עם המשבר הכלכלי. צריך טיפול בבעיות החברתיות. שמירת היציבות הפיננסית היא השנה אתגר מיוחד לנוכח המשבר העולמי. לדעתי התמודדנו טוב, לא הגענו לסוף הסיפור, אך עדיין לא ראינו את שפל המיתון".

הנשיא פרס שאל את הנגיד האם רואים במשק הישראלי ניצוצות של התאוששות כפי שמצא ברק אובמה ביחס לארה"ב והנגיד השיב: "אנחנו רואים שהשווקים הפיננסים התחילו להתאושש, אך לא רואים התאוששות במשק הריאלי". פרס השיב לנגיד כי "מדד חשוב שמשפיע על הכלכלה הוא מצב הרוח ובמצב הרוח כולנו יכולים לטפל. חשוב בעיני לא לשקוע במרה שחורה. גם לפי דיווחים שלכם, בהשוואה למדינות אחרות אנחנו נמצאים מעל הממוצע. כמה המצאות קטנות בארץ קטנה יכולים להביא לשינוי במשק".

פישר הזכיר לנשיא כי "במשבר הכלכלי הרציני של 1984, אחת התזות שלך היתה שאנו צריכים קרן אור על מנת להתמודד עם המשבר. צדקת אז כשאמרת זאת וגם היום, אנחנו צריכים קרן אור".

שטייניץ: פישר ידיד

בתוך כך הגיש הנגיד את הדו"ח גם לשר האוצר, יובל שטייניץ, שאמר: "אני בתפקידי רק מספר שבועות ועם זאת הספקתי לקיים פגישות רבות עם הנגיד. גיליתי שנגיד בנק ישראל הוא לא רק שכן ויועץ אלא גם ידיד".

"העמקת שיתוף הפעולה חשובה מעין כמוה בעת הזו. לצד הסיוע מבנק ישראל, פתחנו בהדברות עם כל הגורמים במשק במסגרת גיבושה של התכנית הכלכלית שמטרתה להניח יסודות לצמיחה עתידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully