וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "אין לאף מדינה האומץ לתקוף אותנו"

18.4.2009 / 15:01

נשיא אירן אמר במצעד הצבאי השנתי באירן כי "כוחות הצבא האירני חיסלו באופן תמידי את האומץ של אוייבנו לתקוף". בנאום מתון יחסית סקר אחמדינג'ד את כוחות הצבא האירני. במצעד בלטו בהיעדרם - טילי שיהאב 3

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר היום בתהלוכה צבאית לציון יום הכוחות הצבאיים באירן כי אין מדינה שיכולה לאיים על ארצו. "האומץ של אויבינו לתקוף את האומה האירנית חוסל באופן תמידי", אמר אחמדינג'ד והוסיף כי "כוחות הצבא האירניים יעזרו לשמר את ביטחון האזור ואת היציבות במזרח התיכון".

בטהרן ערכו יחידות הצבא מפגן בו הוצגו יכולותיו האוויריות, הימיות והיבשתיות של הצבא האירני. כוחות של חיל הרגלים השתתפו במצעד הצבאי וכן כוחות צנחנים שצנחו ממסוקים סמוך לקברו של האייטוללה חומייני. טילי השיהאב-3 ארוכי הטווח לא הוצגו בתהלוכה הצבאית שהיתה צנועה לעומת מצעדים בשנים עברו.

נאומו של אחמדינג'ד היה השנה פחות תוקפני כלפי המערב והוא לא לווה בסיסמאות נגד ברק אובמה וממשל ארצות הברית שמכונה באירן "השטן הגדול". אתמול היה זה מפקד הצבא, הגנרל עטאללה סאלחי, שאמר כי אויביה של אירן לא יצליחו לממש את איומיהם נגדה. "האויבים מדברים ממקום של חולשה", הוסיף.

מתכוננים לתקיפה באירן

בתוך כך פורסם היום בעיתון הטיימס הבריטי כי צה"ל מכין עצמו למתקפה אווירית מסיבית על מתקני הגרעין של אירן בתוך ימים ספורים מרגע שיוחלט על כך בממשלה. "ישראל רוצה לדעת שאם לכוחותיה יינתן אור ירוק, הם יוכלו לתקוף באירן בתוך מספר ימים או אפילו בתוך כמה שעות", אמר גורם ביטחוני בכיר לעיתון. "המסר לאירן הוא שהאיום אינו רק במילים".

"לא היינו יכולים לאיים על אירן מבלי שתהיה לנו העוצמה לעמוד מאחורי האיום", אמר לעיתון בכיר בקהילת המודיעין הישראלית. "בזמן האחרון נערכו מספר הכנות על הקרקע שמעידים על נכונותה של ישראל לפעול". יחד עם זאת, הגורם הוסיף כי קיים סיכוי נמוך שישראל תוציא את התקיפה אל הפועל מבלי לקבל קודם את הסכמתה, אפילו בשתיקה, של ארצות הברית.

עוד מדווח העיתון, כי לפי גורמים ביטחוניים, ישראל תידרש לתקוף יותר מתריסר מטרות, כולל שיירות נוסעות. המטרות כוללות את המתקן בנטנז, בו אלפי צנטריפוגות מייצרות אורניום מעושר, את המתקן באיספהאן, בו 250 טונות של גז מאוחסנים במנהרות, ואת המתקן בעראק, בו כור מים כבדים מייצר פלוטוניום. לפי הגורמים, במסגרת ההכנות לקראת התקיפה, רכשה ישראל שלושה מטוסי התרעה ושליטה, קיימה תרגילים אזורים שמדמים את התקיפה ותערוך שני תרגילים ארציים להכנת העורף לתגובה אפשרית של אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully