וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חוליית ריגול חדרה לשורות חיזבאללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.4.2009 / 12:15

החוליה נעצרה בלבנון בחשד שריגלה לטובת ישראל. בתגובה, הגביר חיזבאללה את הכוננות. בתוך כך, במצרים נעצר תייר ממוצא יהודי בחשד לריגול

חוליית הריגול הלבנונית שנעצרה לפני כשבוע בחשד שאנשיה ריגלו לטובת ישראל הצליחה לחדור גם לשורות חיזבאללה - כך דיווח הבוקר (שבת) העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. עוד נמסר כי בכיר בכוחות הביטחון הלבנונים נפגש עם אחראי התיאום הביטחוני בחיזבאללה, וופיק ספא, ועדכן אותו על כך שהחולייה הצליחה לחדור לארגונו. לאור זאת נקט חיזבאללה בצעדי ביטחון מוגברים והגביר את הכוננות.

מוקדם יותר השבוע דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי כוחות הביטחון הלבנוניים עצרו קצין בכיר בדימוס בחשד ששיתף פעולה עם המודיעין הישראלי. מקור ביטחוני לבנוני מסר לעיתון כי הקצין, שדרגתו מקבילה לדרגת תת-אלוף, המכונה אדיב ע', הודה בכך ששיתף פעולה במשך עשר שנים עם ישראל, אולם טען כי העביר מידע בלבד ולא נטל שום תפקיד ביצועי בחיסולים או בפיצוצים. בנוסף אליו נעצר גם ג'וזף עלם החשוד בקשריו עם אדיב.

בתוך כך, כוחות הביטחון המצריים עצרו תייר ממוצא יהודי, בעל אזרחות אוסטרלית ואזרחות פולנית, בחשד לריגול - כך מסרו הבוקר מקורות מצריים לעיתון "אל-ביאן" היוצא לאור במפרץ הפרסי. לדברי המקורות, התייר – ששמו לא פורסם – נעצר ביום רביעי האחרון בעיר אל-אקצר שבדרום מצרים לאחר שניסה להיכנס לאחד המתקנים הרגישים בעיר. לפי החשד, התייר עקב אחר מתקנים נוספים מסוג זה ברחבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully