וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "חומרי הנפץ שנתפסו - של חיזבאללה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.4.2009 / 11:32

חשודים בפרשת התארגנות חיזבאללה במצרים הודו שחומרי הנפץ שנתפסו היו שייכים להם וכי תכננו לרתום ערבים ישראלים לביצוע פיגועים

ראש ההתארגנות של חיזבאללה במצרים, סאמי שיהאב, הודה בחקירתו במצרים כי "חומרי הנפץ שנתפסו היו שייכים להתארגנות" – כך דיווח הבוקר (שבת) העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. העיתון מדווח עוד כי בימים האחרונים נחקרו בפרשה גם ערבי-ישראלי בשם נאסר אבו עמרה וחשוד בשם האני מוטלק. לפי העיתון, גם הם הודו כי חומרי הנפץ שייכים להתארגנות.

במקביל, העיתון המצרי הממסדי "אל-אהראם" מדווח מפי מקור בכיר כי מחקירת החשודים בפרשת התארגנות הטרור של חיזבאללה עולה כי התכנון לבצע את הפיגועים על אדמת מצרים החל כבר לפני כשנתיים. המקור מסר כי בידי הרשויות במצרים פרטים אודות כל ארגון ומדינה שהיו מעורבים בפרשה.

"א-שרק אל-אווסט" דיווח עוד כי החשודים הודו כי התכוונו להכניס את חומרי הנפץ שנתפסו אל תוך ישראל על מנת לבצע שם פיגועים באמצעות ערביי ישראל. עוד נמסר כי החשוד הראשי, סאמי שיהאב, פעל להברחת נשק וחמושים לרצועה דרך המנהרות, תוך תיאום מול חמאס. לפי הדיווח, שיהאב תכנן לשלוח פלסטינים מעזה אל לבנון כדי לקבל הכשרה מקצועית בביצוע פיגועים בעומק ישראל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully