וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולץ מטייל שנפל לבולען בעומק 20 מטרים

רמי שני

17.4.2009 / 19:33

המטייל נפל לבולען שנפער תחתיו בעת שטייל עם חברתו סמוך לים המלח. מוקדם יותר חולצו אב ובנו מאזור הר שלמה

מטייל שנפל הערב (שישי) לבולען בעומק של כעשרים מטרים, מחולץ בשעות אלו על ידי יחידות החילוץ מעין גדי ומהמועצה האזורית מגילות. המטייל וחברתו סיירו באזור הנמצא ממזרח לכביש 90 באזור ים המלח. בשלב מסוים, נפער תחת רגליהם בולען והמטייל נפל פנימה.

מתנדבי יחידות החילוץ, הקימו במקום עמדה לשימוש בציוד גלישת צוקים והוא הוצא מהבור באמצעות חבלים וציוד הרמה. "הלכנו לכיוון הים פתאום הרגשתי שהרגל שלי שוקעת וכל הגוף שלי נפל לתוך בור באדמה. עידן בא לנסות לחלץ אותי. אני הצלחתי להיאחז במשהו ולמשוך את עצמי למעלה אבל הוא צנח לתוך הבור שנפער לעומק של יותר מ-20 מטר. שמעתי את הצעקה שלו, אחר כך את הגניחות שלו. זו היתה החוויה הכי מפחידה שעברתי בחיי", כך סיפרה לוואלה! חדשות, ליאת הרץ כבת 20 שביחד עם חברה עידן טיילה אתמול באיזור ים המלח וכמעט שנהרגה יחד עימו כאשר נפער בולען תחת רגליהם.

"הוא נפגע בעמוד השדרה ונשברו לו גם כמה עצמות. אני מקווה מאוד שהוא יהיה בסדר. הוא שומר על הבריאות ועושה ספורט, הוא איש חזק ואני מאמינה שהוא יחלים", היא סיפרה ליד מיטתו. גורמים ביחידות החילוץ ציינו, שמדובר באזור בעייתי, משום שבמקום בו הם עומדים, עלול להיווצר בולען נוסף. ראשי ההתישבות באזור, הביעו דרישה מהממשלה, בתוך מאמצי החילוץ, להכיר במצבו המסוכן והקשה של אזור ים המלח, שנוצר בשל נסיגת המים ולדאוג לשיקום האזור. באזור ארעו בעבר מספר תאונות הקשורות בבולענים, שנוצרו כתוצאה של התייבשות תת הקרקע והיווצרות חללים עמוקים ובלתי נראים.

באזור הר שלמה, חולצו לפנות ערב אב ובנו, על ידי יחידת החילוץ של חיל האוויר 669. השניים טיילו באזור רחוק משבילי הניווט המוכרים באזור זה. בשלב מסוים, מעד האב ונפל. הוא שבר את רגלו וספג מכה חזקה בראשו. אנשי היחידה, הסתייעו בשני מסוקים כדי להגיע אל שני המטיילים. האב פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. גורמים ביחידות החילוץ וארגוני שמירת הטבע, חוזרים ומדגישים בפני המטיילים את חשיבות הכנת נתיב מסעם בהקפדה והימנעות להגעה למקומות העלולים להיות מסוכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully