וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ללא קבלת פתרון 2 המדינות - לא יהיה מו"מ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.4.2009 / 16:37

אבו מאזן והשליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל נועדו ברמאללה. מיטשל: פיתרון 2 המדינות הוא הפיתרון היחיד. עריקאת: "נתניהו אינו מעוניין בחידוש תהליך השלום"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש היום (שישי) ברמאללה עם שליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, ודן עימו בשורה של נושאים. בתום הפגישה אמר חבר צוות המשא ומתן ובכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת כי מיטשל הבהיר כי פתרון שתי מדינות החיות זו לצד זו בשלום הוא הפתרון היחיד והטוב ביותר לסיום הסכסוך.

"לממשל האמריקאי יש תפקיד מרכזי כמתווך בתהליך השלום בין הפלסטינים לישראלים", הוסיף עריקאת שהבהיר כי על הממשל האמריקאי ללחוץ על ישראל לקבל את פתרון שתי המדינות ובכך להיענות לדרישת הקהילה הבינלאומית. "על ממשלת נתניהו להודיע באופן ברור כי היא מקבלת את פתרון שתי המדינות וכי היא מחויבת להסכמים שנחתמו עימנו. עד שזה לא יקרה, לא יהיה לנו שותף ישראלי לתהליך השלום".

לדבריו, ישראל חייבת להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, להוריד את המחסומים ולהסיר את המצור מעל רצועת עזה. בהתייחסו לתנאי הישראלי לפיו על הפלסטינים להכיר ביהדותה של ישראל אמר עריקאת כי התנאי הזה מוכיח כי נתניהו אינו מעוניין בחידוש תהליך השלום, שכן הוא אינו מופיע בשום הסכם שחתמו ביניהם ישראל ואש"ף ואינו מופיע בהסכמי השלום בין ישראל לבין מצרים וירדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully