וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה מוכנה לחדש את המו"מ עם ישראל"

אופק עיני

17.4.2009 / 9:25

לדברי בכיר טורקי, ישראל טרם השיבה להצעה לחדש את המו"מ הבלתי ישיר בתיווכה של אנקרה. "ממתינים לראות אם נתניהו רציני"

"סוריה הביעה את מוכנותה לחידוש המו"מ הבלתי ישיר עם ישראל בתיווך טורקי", כך מדווח הבוקר (שישי) העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון מפי גורם בכיר באנקרה. הגורם הוסיף כי ישראל לא הביעה את מוכנותה לחידוש המו"מ מאז הקמת ממשלת נתניהו. בדמשק הביעו את רצונם בשיתוף ארצות הברית בתהליך השלום עם ישראל.

יועצו של נשיא טורקיה עבדאללה גול, ארשד הורמוזלו, אמר כי "סוריה הביע את רצונה לכך במידה וישראל רצינית", והוסיף כי "כולם ממתינים כעת לדעת מהי מדיניות החוץ של ישראל ואם היא רצינית בהצהרותיה אודות שלום". הורמוזלו אמר עוד כי "התהליך מצריך רצון מצד שני הצדדים ולא ניתן לתווך עם צד אחד בלבד".

סוריה אישרה באופן רשמי כי היא מעוניינת בשלום, אך שר החוץ הסורי וליד אל-מועלם התנה את השלום ב"נסיגה מהגולן לגבולות 4 ביוני 1967, בכך שהמו"מ הבלתי ישיר בין ישראל וסוריה לא ישפיע על המו"מ עם הפלסטינים, ובכך שהמו"מ לא יישמש ככיסוי עבור ישראל לתוקפנות בעזה או בלבנון".

דובר שגרירות סוריה בלונדון סירב לאשר את הדיווח על מוכנות סוריה לחידוש המו"מ, אך אמר כי "אנחנו מאמינים בחשיבות השאיפה לשלום, אולם השלום כרוך בהתחייבות לויתורים" והוסיף כי התפקיד האמריקאי חיוני וחשוב, והינו ללחוץ לתהליך השלום ולסייע בשמירה על כיבודן של כל ההסכמות שיקבעו במסגרתו". יש לציין כי ג'ורג' מיטשל המבקר כעת באזור בביקור ארוך, לא צפוי לכלול ביקור בסוריה במהלך הימצאותו במזה"ת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully