וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיגוע - תוצאה של הסרת המחסומים"

יהושע בריינר, פנחס וולף ורמי שני

17.4.2009 / 13:34

המתנחלים טוענים כי ההקלות לפלסטינים בגדה הם שהובילו לפיגוע בבית חגי. הבוקר חדר פלסטיני חמוש בסכין ליישוב ופצע אדם קל

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מחבל פלסטיני חמוש בסכין חדר הבוקר (שישי) ליישוב בית חגי שבדרום הר חברון ודקר את אחד התושבים. התושב נדקר ונפצע באורח קל מאוד, ובו בזמן הוקפצה כיתת הכוננות של היישוב שזיהתה את המחבל וירתה בו למוות. גורם ביטחוני אמר כי "התגובה המהירה של כיתת הכוננות מנעה אסון גדול".

רכב ובו חבר בכיתת כוננות של היישוב זיהה את המחבל, והתקרב אליו. המחבל ניסה לדקור גם את יושב הרכב וחבר כיתת הכוננות הגיב בירי והרג אותו. ההערכה במערכת הביטחון היא שהמחבל פעל לבדו.

צביקי בר-חי, ראש מועצת הר חברון אמר לוואלה! חדשות כי "צוות הכוננות פעל כפי שאנו מצפים שיפעל באירוע שכזה. לא קיבלנו התרעות ממוקדות אך אנחנו יודעים שיש כוונות של מחבלים לבצע פיגועים דומים לזה. כשהם מצליחים, טוב שהדבר נגמר כפי שהסתיים הבוקר". בר-חי קרא לממשלה להגיב לניסיון הפיגוע: "אני מצפה לאמירה חד משמעית של הממשלה החדשה שעם הטרור הזה לא מדברים ולא מקלים אלא נלחמים בו עד חורמה. כשנשאל לגבי חוסר קיומה של גדר ביישוב בית חגי אמר בר-חי כי "כל מרכיבי הביטחון שצה"ל קבע קיימים ופועלים".

בבית חגי אין גדר

אבנר, תושב היישוב, אמר הבוקר לוואלה! חדשות בתגובה לניסיון הפיגוע: "בתקופה האחרונה, מאז שהורידו את המחסומים באזור, אנו רואים שהערבים מנסים להתקרב ליישוב ומרגישים שיש להם יד חופשית לפגוע בנו". אבנר הוסיף כי "אנחנו יישוב בלי גדר. זה נובע מסיבות אידיאולוגיות וגם ביטחוניות כי מבחינתנו הגדר רק מעודדת את הפיגועים. ארץ ישראל היא שלנו ואין סיבה שנצטרך לחיות כאן בכלובים".

במועצת יש"ע הגיבו לניסין הפיגוע וטענו כי "הלחצים המופעלים על ישראל כדי להקים מדינה לארגוני הטרור מעודדים את המחבלים". עוד הוסיפו כי "הפיגוע הבוקר מוכיח את חשיבות מערך הגנת היישובים ואנו קוראים לגנוז את התוכנית לצמצום האבט"ש ושאר מרכיבי הביטחון ביישובים".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הגיב לאירוע ואמר כי "אני קורא לראש הממשלה להבהיר לשר הביטחון שהשלטון התחלף ושיש להפסיק את ההפקרות הביטחונית כלפי תושבי יהודה ושומרון. ערב הבחירות נתניהו הבטיח ביטחון והגיע הזמן ליישם את המדיניות הזו אחרת אין הבדל בין הליכוד לבין העבודה".

בפיגוע שאירע לפני כשבועיים נהרג שלמה נתיב, בן 13, וילד בן שבע נפצע באורח בינוני לאחר שמחבל חמוש בגרזן נכנס בצהרים ליישוב בת עין שבגוש עציון והחל לתקוף את העוברים והשבים. צוותי מגן דוד אדום שהגיעו למקום מצאו את נתיב כשהוא פצוע אנוש, אך הניסיונות לבצע בו פעולות החייאה לא צלחו והוא מת מפצעיו בזירת הפיגוע.

(פרסום ראשון: 7:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully