וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: גירוש דמיאניוק לגרמניה עוכב בשבוע

17.4.2009 / 1:34

בית משפט באוהיו הורה לעכב את גירושו של האיש, שצפוי לעמוד לדין במינכן בגין מעורבות ברציחתם של 29 אלף יהודים בתקופת השואה

בית משפט אמריקאי דרש לקבל הלילה (שישי) דו"ח של רופא בנוגע למצבו הבריאותי של ג'ון דמיאניוק וכן מידע נוסף בעניינו. בית המשפט גם עיכב בשבעה ימים את גירושו של דמיאניוק לגרמניה. לפני מספר ימים פשטו סוכנים פדרלים על ביתו של דמיאניוק כדי לקדם את גירושו, אך מיד לאחר מכן הורה בית המשפט לערעורים בארצות הברית לעכב את התהליך.

המידע שאותו ביקש הלילה בית המשפט במדינת אוהיו, יהיה חייב להתקבל עד ל-23 באפריל. בית המשפט קבע כי הדו"ח הרפואי יכריע אם דמיאניוק נמצא במצב בריאותי יציב מספיק, שיאפשר לו להיות מועבר לגרמניה. משפחתו של דמיאניוק טענה כי הוא מאוד חלש ושהוא סובל ממחלות רבות. כמו כן טענה המשפחה כי המעצר והמשפט יהרגו אותו.

דמיאניוק בן ה-89 צפוי לעמוד לדין במינכן בגין מעורבות ברציחתם של 29 אלף יהודים בשואה. לדברי החוקר הגרמני הראשי לפשעי מלחמה של הנאצים, קורט שרים, נמצאו ראיות לכך שדמיאניוק שימש כשומר במחנה הריכוז סוביבור ובאופן אישי הוביל יהודים לתאי הגזים.

מאז ומעולם טען דמיאניוק – יליד אוקראינה שהיגר לארה"ב בשנת 1951 – שלא היה לו כל חלק בשואה. לדבריו, הוא גויס לצבא הרוסי ב-1941, נפל בשבי הגרמנים שנה לאחר מכן, והוחזק במחנות מאסר גרמנים עד 1944. ב-1988 הוא נדון למוות בישראל על היותו "איוון האיום", שומר סדיסט במחנה הריכוז טרבלינקה בו נרצחו 870 אלף בני אדם, אך זוכה מחמת הספק על ידי בית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully