וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: נתניהו מתגרה בארצות הברית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.4.2009 / 23:33

הרשות הפלסטינית הגיבה בזעם על דברי רה"מ, לפיהם התנאי למו"מ המדיני הוא הכרה בישראל כמדינה יהודית. "ישראל מציבה מכשולים"

(צילום: רויטרס, עריכה: רן צימט)

הרשות הפלסטינית הגיבה הערב (חמישי) בחריפות על דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם לפיהם ישראל תסכים לנהל משא ומתן עם הפלסטינים רק אם אלה יכירו בה כמדינה יהודית. נביל אבו רודיינה, דוברו של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מסר כי הצהרת נתניהו מהווה "התגרות במאמצים הבינלאומיים, ובייחוד האמריקאיים".

הוא הוסיף, כי "ממשלת ישראל התחילה להציב מכשולים בפני פתרון שתי המדינות וקרא לקהילה הבינלאומית לבחון את המדיניות הישראלית". בתוך כך, מחר צפוי ג'ורג' מיטשל, שליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון לבקר ברמאללה ולדון עם יו"ר הרשות אבו מאזן על מצב המו"מ עם ישראל.

לפני הפגישה שנערכה הערב בין ראש הממשלה נתניהו לבין מיטשל, אמר נתניהו, כי "ישראל מצפה מהפלסטינים שקודם כל יכירו בישראל כמדינת העם היהודי לפני שתתחיל לדבר על פיתרון שתי המדינות". הוא הוסיף, כי בכל הסדר שיהיה, ישראל חייבת לשמור על האינטרסים הביטחוניים שלה. "ישראל חייבת להבטיח שהתהליך המדיני עם הפלסטיניים לא יהפוך את יהודה ושומרון ל"חמאסטן 2" שתאיים על ירושלים ועל שפלת החוף", אמר.

נקודה נוספת שנתניהו העלה בפני מיטשל, היא הצורך בשיתוף פעולה מצד מדינות האזור על מנת לקדם את התהליך האזורי, משום שלדבריו היום כל מדינות האזור מבינות טוב יותר את משמעות האיום האירני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully