וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: רה"מ הגולה ביקש את עזרת המלך

טלי גולדשטין

16.4.2009 / 18:33

טקסין שינאווטרה פנה למלך, ששמר עד כה על שתיקה, וביקש את עזרתו בפתירת המשבר המתמשך. "אחזור למדינה אם העם יבקש"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: רן צימט)

ראש ממשלת תאילנד לשעבר טקסין שינאווטרה הפציר היום (חמישי) במלך לעזור בפתירת המשבר הפוליטי במדינה, על רקע דעיכת המהומות האנטי-ממשלתיות בהן נהרגו שני אנשים ומאות נפצעו. טקסין, שהודח בהפיכה צבאית ב-2006, אמר, בנוסף, בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" ממקום מושבו בדובאי, כי הוא חסר במשאבים כדי לממן את שיבתו לפוליטיקה. טקסין אמר כי הוא מוכן לשוב לתאילנד "אם המדינה והעם באמת זקוקים לו".

בנגקוק, בירת תאילנד, נתונה גם היום תחת מצב חירום למרות שבאופן כללי שב השקט לשרור ברחובות אחרי שבועות של אלימות והשתלטות תומכי טקסין על בניין ממשלה בעיר. לאחר ימים של התקהלות המונית, תומכיו של ראש הממשלה המודח טקסין שינאווטרה היו עדים בתחילת השבוע להסלמה במאבקי הרחוב. חיילי הצבא ירו בנשקם באוויר ולתוך ההמון, בשעה שהמפגינים שרפו אוטובוסים והשליכו בקבוקי תבערה על החיילים. דובר הצבא הבהיר כי החיילים לא ירו אש חיה על המפגינים, אלא כדורים לפיזור הפגנות.

תומכי טקסין, לובשי החולצות האדומות, נכנעו לצבא ועזבו את בניין הממשלה. המתיחות בתאילנד גואה מאז הודח שינוואטרה בהפיכה צבאית ב-2006 על רקע אישומים בגין שחיתות וניצול לרעה של כוחו הפוליטי. הוא נותר פופולרי בקרב התושבים הכפריים. שינוואטרה מאשים את ראש הממשלה המכהן אבהיסיט וג'ג'יווה בגניבת השלטון. תומכיו מבטיחים להמשיך בלחץ עד שיכפו עריכת בחירות כלליות במדינה. הממשלה הקודמת, שהונהגה על ידי גיסו של טקסין, נאלצה להתפטר לאחר ששלוש מפלגות מהקואליציה פורקו על ידי בית המשפט.

"אני קורא להוד מלכותו לסייע בפתרון הסכסוך", אמר טקסין בראיון. דרכונו התאילנדי של טקסין נלקח ממנו אתמול לאחר שהממשלה התאילנדית האשימה אותו בהצתת המהומות. טקסין, מצדו , ממשיך לטעון כי הממשלה המכהנת היא האשמה במהומות וכי 60 בני אדם מתו בעימותים ולא שניים בלבד.

בתוך כך, ראש הממשלה אבהיסיט שב היום למשרדו הרשמי בפעם הראשונה מאז פרוץ המהומות ב-26 במרץ. הוא צפוי לכנס את הפרלמנט בהמשך החודש כדי לדון במאורעות האחרונים. "אם אנו רוצים למנוע את האלימות בעתיד, עלינו לעקור את הגורמים הבעייתיים מהשורש", אמר. שר האוצר התאילנדי אמר כי המשבר הפוליטי עלול לגרום להפסדים כבדים על רקע בריחת משקיעים זרים מהמדינה וירידה במספר התיירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully