וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוד חודש: אזרחי ישראל יורדים למקלטים

יהושע בריינר

16.4.2009 / 17:00

בתרגיל שיחל בסוף מאי ישתתפו כל אזרחי ישראל. מוסדות ציבוריים יתרגלו התמודדות עם התקפת טילים ותרחישי קיצון נוספים

תרגיל ארצי של פיקוד העורף יחל בסוף מאי, ובמסגרתו יתורגלו כל אזרחי המדינה. במהלך התרגיל, "נקודת מפנה 3", יתורגלו תרחישים בהם ירי טילים על ישראל בעיקר מכיוון הגזרה הצפונית, סוריה וחיזבאללה. התרגיל יחל ב-31 למאי, אז במשך יומיים יתרגלו משרדי הממשלה מצבי חירום. בשני ליוני יצטרפו לתרגיל כלל אזרחי המדינה.

ב-2 ביוני בשעה 11:00 ביום זה, תושמע צפירה בכל הארץ, במהלכה יצטרכו האזרחים לרדת למקלטים ולמרחבים המוגנים. במקביל יתרגלו הרשויות המקומיות וצוותי פיקוד העורף פינוי אזרחים והתמודדות עם טילים לא קונבנציונלים, וכן יתורגלו אגפי החירום ברשויות. כמו כן, יתורגלו גם בתי החולים ומוסדות החינוך בכל הארץ למצב בו תותקף המדינה על ידי טילים ארוכי טווח.

גם הממשלה והקבינט יתורגלו, כאשר הללו יצטרכו יתכנסו מספר פעמים במהלך השבוע המדובר ויתרגלו תרחישי קיצון שיובאו בפניהם. התרגיל הלאומי מתבצע זו השנה השלישית, כאשר מנהלת החירום הלאומית וסגן שר הביטחון מתן וילנאי יהיו אמונים על ניהולו.

"חשוב להבהיר כי מדובר בתרגיל שנקבע מראש, והוא לא נערך בשל התרעה מפני מלחמה קרבה", אומר גורם בכיר בפיקוד העורף, "יחד עם זאת, המטרה המרכזית של התרגיל היא להכין כל בית בישראל למצב של מלחמה, וחשוב שכל אזרח ידע ויכין היטב את המרחב המוגן שלו. דווקא עכשיו כאשר אנחנו בתקופה שקטה יחסית אנו יכולים להכין את עצמנו לקראת ימים קשים יותר, שעלולים להתרחש בכל רגע".

פיקוד העורף החל היום במסע פרסום לקראת התרגיל, שבו בין היתר מתבקש כל בית אב לבחור את המרחב המוגן על פי ההנחיות. בין היתר יפורסמו גם זמני ההתרעה ל-27 אזורים ברחבי הארץ שחולקו מחדש לאחרונה בצה"ל. על פי ההנחיות, על כל משפחה להכין מבעוד מועד בכל מרחב מוגן 4 ליטר מים לבן אדם, כמות מזון לשלושה ימים וכן תאורת חירום.

בתוך כך מגלה היום הגורם הבכיר כי חלה התקדמות בעניין החזרת ערכות המגן. לדבריו, "במידה ויוסדרו המחלוקות התקציביות בין משרד הביטחון לאוצר, פיקוד העורף יוכל להתחיל בחלוקה מחודשת של ערכות המגן כבר בנובמבר הקרוב". כזכור, מאז אסף צהל את הערכות מידי האזרחים, התגלו מחלוקות תקציביות בעניין רענונן, מה שמונע את החלוקה המחודשת. על פי התכנון, עד סוף 2013 יוחזרו ערכות המגן לכלל האזרחים, כאשר התכנון הוא שהחלוקה תתבצע על פי אזורי סיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully