וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחריות ואשמה הלכו לים

וואלה! ירוק

16.4.2009 / 16:51

בסיור שערכה היום עמותת 'צלול' לאורך חופי ישראל הובהר כמה מצב מי הים גרוע. לקראת פתיחת עונת הרחצה 2009

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכה: איילת שולמן)

למשרד להגנת הסביבה ולרשויות המקומיות צפויה עבודה רבה בזמן הקרוב. שנת 2009 רק התחילה, וכבר נרשמה עלייה חדה במקרי זיהום מי הים כתוצאה מהזרמת שפכים בהשוואה לשנים קודמות. במהלך החורף האחרון נסגרו לרחצה חופים בעכו, בנתניה, בהרצליה, בתל אביב, בים המלח ובאילת. חלק מהזיהומים נעשו בהיתר המשרד להגנת הסביבה, וחלקם קרו עקב תקלות שונות במערכות לטיהור שפכים. עמותת 'צלול' בשיתוף משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה ובליווי נציג מבקר המדינה ערכו היום (חמישי), סיור בחופי הארץ לקראת פתיחת עונת הרחצה וצפו מקרוב בטינופת שמציפה את המקום הכי קרוב לשקיעה.

מי אשם, מי ישלם?

חופי עכו סגורים לרחצה כבר שנתיים עקב הזרמת שפכים, ורק לאחרונה הוחלט על הרחבת המט"ש (מכון לטיהור שפכים) באזור כרמיאל והסביבה, על מנת למנוע באופן תמידי את זיהום נחל חילזון ודרכו את הים. חופי תל אביב והרצליה היו סגורים לרחצה במשך כמעט חודשיים עקב תקלה בביוב של ישובי בקעת אונו, ופעולות התיקון המאולתרות לא שיפרו את המצב. גם חוף פלמחים וחופי ים המלח נסגרו לאחרונה מאותן סיבות.

שפכי ביוב ופסולת ממפעלים הם רק חלק מהסיבות לזיהום שמביא לסגירת החופים לרחצה, על שאר הגורמים אמונים בין היתר הרשויות המקומיות. לעמותת צלול נודע כי בכמה חופים בגוש דן השירותים הציבוריים לא מחוברים למערכת ניקוז כנדרש על פי חוק, וכל הביוב מוזרם לבורות ספיגה המזהמים את הקרקע, את מי התהום ואת מי הים. צלול פנתה לעירייה שבתחומה נמצאים החופים באוגוסט 2008, אך טרם עודכנה לגבי חיבור השירותים למערכת הביוב.

שכשוך נעים

עונת הרחצה תפתח רשמית ב-24.4. נותר רק לקוות שהשר החדש להגנת הסביבה, גלעד ארדן, יצליח באכיפה ויביא לדין את העוברים על התרי הזרמת השפכים. נקווה גם שהרשויות המקומיות ידאגו לתחזוקה שוטפת של מערכות הביוב ולפעולות מנע רציניות, במקום לחפש אשמים בדיעבד בעוד מי הים מזוהמים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully