וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשק הסודי של מתנגדי אובמה: מסיבות תה

עידן דורנר

16.4.2009 / 11:47

אלפי רפובליקנים ברחבי ארה"ב ערכו "מסיבות תה", במחאה על הכוונה של הממשל להעלות מסים ונגד "בזבוז כספים שערורייתי"

אלפי מפגינים ברחבי ארה"ב הפגינו אתמול (רביעי) נגד המדיניות הכלכלית של ממשל אובמה, במה שהם מכנים בזבוז כספים שערורייתי. אירועי המחאה מכונים "מסיבות התה של יום המסים". הידיעות על ההפגנות הועברו דרך בלוגים, אי-מיילים, ורשתות חברתיות כמו פייסבוק. המפגינים בוושינגטון אף השליכו שקיות תה לעבר הבית הלבן.

במישיגן כ-4,000 בני אדם הריעו לג'ו ורצלבכר, שהתפרסם במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות כ"ג'ו השרברב", שתקף את אובמה על כוונתו להעלות מיסים. "מסיבות התה" אורגנו בעיקר על ידי קבוצות שמרניות, כולל "פרידום וורקס", המונהגת על ידי מנהיג הרוב הרפובליקני בקונגרס לשעבר דיק ארמיי.

מחאות נרחבות נרשמו גם בקנטקי, בה לאחרונה העולו המיסים על אלכוהול וסיגריות, ואפילו באלסקה, שם התושבים לא משלמים מיסים, הפגינו מאות. אובמה טוען כי תכנית התמריצים שלו, בשווי של 787 מיליארד דולר, הפחיתה את נטל המס על משפחות עובדות.

מסיבות התה נערכו לראשונה בבוסטון ב-1773 כמחאה נגד הכיבוש הבריטי והיוו את את אחד מהסימנים הראשונים להתקוממות נגד הבריטים. המחאה פרצה בעקבות מיסוי של התה שהגיע ליבשת ובמסגרתה השליכו המתיישבים האמריקאים מאות שקיות של תה למי האוקיאנוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully