וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטשל לליברמן: "דבקים ברעיון 2 המדינות"

16.4.2009 / 11:29

השליח האמריקאי נועד עם שר החוץ והבהיר לו כי וושינגטון תומכת בהקמת מדינה פלסטינית. "אנו מצפים גם לפתרון מדיני כולל"

(צילום: פלאש 90 וגדעון צנטנר,עריכת וידאו: ענת ברק)

שר החוץ אביגדור ליברמן נועד היום (חמישי) עם השליח המיוחד של ארה"ב ג'ורג' מיטשל. בתום הפגישה, אמר מיטשל כי "הבהרתי לשר החוץ שמדיניות ארה"ב נותנת עדיפות לשתי מדינות שחיות בשלום - מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל כמדינה יהודית".

מיטשל הוסיף כי "אנו מצפים גם לפתרון מדיני כולל". לדבריו, "היתה לנו שיחה טובה וכנה וסיכמנו להיפגש בשנית". ליברמן נשא גם הוא דברים בתום הפגישה ואמר כי "דיברנו על שיתוף פעולה הדוק בינינו לבין ארצות הברית". לדבריו, "תיאמנו עמדות לגבי הנושא הפלסטיני ואנו מצפים לדיאלוג עמוק בנוגע להיבטים הכלכליים והביטחוניים של הסכסוך".

שר החוץ ליברמן סקר בפני מיטשל את התהליך המדיני מהסכם אוסלו עד היום והדגיש בשיחה כי הגישה המסורתית לא הביאה עד כה לשום תוצאה או פתרון. ליברמן העלה בפני מיטשל גם את הסוגייה האירנית ואמר כי "אירן עם נשק גרעיני וטילים ארוכי טווח עם חמאס וג'יהאד איסלאמי בעזה ועם חיזבאללה בלבנון הם הבעיה האמיתית. אם מחפשים פתרון יציב לבעיה הפלסטינית, לפני הכל חייבים לעצור את התעצמות והתפשטות האיום האירני".

קודם לפגישתו עם ליברמן, נועד מיטשל גם עם נשיא המדינה שמעון פרס. השליח האמריקאי מיטשל אמר לנשיא כי "נקודת הפתיחה של מדיניות החוץ האמריקאית היא מחויבות מוחלטת וחזקה לביטחון המדינה והעם בישראל. גם הנשיא אובמה וגם מזכירת המדינה קלינטון אמרו זאת. אנו מחויבים ל-2 מדינות לשני עמים שחיות זו לצד זו בביטחון ושלום וכך נפעל".

מוקדם יותר הביעו חלק משרי הממשלה הסתייגות מרעיון שתי המדינות. השר אלי ישי אמר הבוקר כי "הנוסחה המדינית שעל פיה יש לפעול בעת הזו היא שתי כלכלות לשני עמים ולא שתי מדינות לשני עמים. גם השליח האמריקאי מיטשל יודע שלאלץ את האזור לשיח מדיני וירטואלי יוליד תוצאות הפוכות". גם שר התחבורה אמר כי הוא מתנגד לרעיון שתי המדינות: "מתווה אנאפוליס נכשל ואינו הסכם מחייב".

בעבר התבטא ליברמן נגד רעיון שתי המדינות. ליברמן התייחס בשבועות האחרונים במספר הזדמנויות למגעים מול הרשות הפלסטינית. בכנס של סיעת ישראל ביתנו אמר ליברמן כי "יש נסיגה בשיחות ואנו חייבים להבין ולהודות בכך שאנו במבוי סתום". לדבריו, "אנו בהחלט מתכוונים להציג רעיונות חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully