וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדיבורים על תקיפה באירן - שטויות"

16.4.2009 / 10:33

לאחר שבארה"ב הזהירו מפני תקיפה באירן, נשיא המדינה נועד עם מיטשל ואמר כי "יש ליצור שיתוף פעולה בינלאומי רחב בסוגיה האירנית"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן)

בארצות הברית חוששים מפני פעולה צבאית ישראלית באירן ואף הבהירו בימים האחרונים את דעתם בנושא בפומבי. הבוקר (חמישי) היה זה נשיא המדינה שמעון פרס, שניסה להרגיע את הממשל האמריקאי. בפגישתו עם השליח האמריקאי המיוחד ג'ורג' מיטשל אמר פרס כי "הדיבורים על תקיפה באירן הם שטויות".

פרס אמר כי "זהו אינטרס משותף שלנו שבהידברות עם אירן העולם יגלה האם באירן טמונה הזדמנות או שאירן היא בלוף. כולנו רוצים עולם נקי מפצצות גרעיניות, אך הבעיה טמונה במחזיקי הפצצות שהם פנטיים דתיים, קיצוניים שאינם בוחלים באמצעים להרוג - יותר מאשר בפצצות עצמן." עוד הדגיש פרס כי "יש ליצור שיתוף פעולה בינלאומי רחב בסוגיה האירנית אך יחד עם זאת, כל הדיבורים על תקיפה אפשרית של ישראל באירן אינם נכונים. הפתרון באירן אינו צבאי."

השליח האמריקאי מיטשל אמר לנשיא כי"נקודת הפתיחה של מדיניות החוץ האמריקאית היא מחויבות מוחלטת וחזקה לביטחון המדינה והעם בישראל. גם הנשיא אובמה וגם מזכירת המדינה קלינטון אמרו זאת. אנו מחויבים ל-2 מדינות לשני עמים שחיות זו לצד זו בביטחון ושלום וכך נפעל."

להגביר הלחץ על טהרן

בחודשים האחרונים התייחסו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק לסוגיית הגרעין האירני ואמרו כי ישראל שומרת לעצמה את כל האופציות על השולחן.

מוקדם יותר הזהיר שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס מפני תקיפה ישראלית באירן. בנאום בפני חיילים אמריקאים, אמר גייטס כי "לתקיפה שכזאת יהיו השלכות מסוכנות והיא רק תאחד את האירנים". לדבריו, "תקיפה אמנם עשויה לעכב את תוכנית הגרעין האירנית בשלוש שנים, אבל היא תגביר את המוטיבציה בטהרן להשיג גרעין ותאחד אותם מול המערב".

עם זאת, גייטס לא דחה על הסף את האפשרות לתקיפה שתבוצע על ידי הכוחות האמריקאים באירן: "אנו צריכים לבחון כל דרך שתעלה את המחיר שטהרן תשלם אם תפתח את התוכנית הגרעינית, בין אם על ידי סנקציות כלכליות או באמצעים אחרים". גייטס גם קרא לקהילה הבינלאומית להגביר את הלחץ על טהרן שלא לקדם את התוכנית הגרעינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully