וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מצרים תגיש כתב אישום נגד נסראללה

ניר יהב

16.4.2009 / 10:11

בכירים מצרים מסרו כי רשויות התביעה מגבשות כתב אישום בנוגע לרשת הטרור שנחשפה במדינה. גם סגנו של נסראללה על הכוונת

מקורות משפטיים מצרים מסרו לעיתון הלבנוני "א-נהאר" כי צוות מטעם פרקליטות המדינה במצרים מכינה מסמך משפטי הכולל את כל העדויות וההודאות מחקירת רשת חיזבאללה שנעצרה במצרים בחשד לתכנון פיגוע בשטח המדינה, וכי ייתכן ויוגש גם כתב אישום נגד מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה וסגנו נעים קאסם. לפי הדיווח, השניים יואשמו בתכנון פיגועי טרור במצרים.

המקורות מסרו עוד כי צוות מטעם פרקליטות המדינה במצרים מכינה מסמך משפטי הכולל את כל העדויות וההודאות מחקירת רשת חיזבאללה שנעצרה במצרים בחשד לתכנון פיגוע בשטח המדינה, וכי ייתכן ויוגש גם כתב אישום נגד מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה וסגנו נעים קאסם. לפי הדיווח, השניים יואשמו בתכנון פיגועי טרור במצרים.

בתוך כך, מצרים חשפה הבוקר כי כוחות הביטחון שלה עצרו בחודש דצמבר ארבעה פעילים במשמרות המהפכה של אירן בחשד שניסו להבריח כלי נשק דרך המנהרות אל רצועת עזה. על פי דברים שמסרו מקורות בכירים לעיתון המצרי "א-שורוק", הארבעה נכנסו למצרים בשנת 2006 באמצעות דרכונים מזויפים במטרה להקים סניף של "כוחות אל-קודס" השייך למשמרות המהפכה.

המקורות סירבו למסור את שמות הארבעה, אך סיפרו כי הם נעצרו לאחר שחברי חולייה של מצרים ופלסטינים שניסתה להבריח נשק לרצועה באוקטובר 2008 מסרו עליה פרטים. המקורות הוסיפו כי הארבעה נכנסו למצרים כדי לבצע משימות מודיעין אך הבהירו כי אין להם כל קשר לרשת חיזבאללה שנעצרה באחרונה במצרים. לדבריהם, כוחות הביטחון קיבלו הוראה להחזיק בהם לעת עתה ולא להעמידם לדין.

אירן: ישראל אשמה

אתמול אמר שר החוץ האירני מנושהר מותקי כי מטרת ההאשמות המצריות נגד חיזבאללה היא לשבש את הבחירות הקרובות לפרלמנט בלבנון. במסיבת עיתונאים שקיים הוסיף מותקי ואמר כי "ברור כי ישראל עומדת מאחורי הניסיונות ליצור בעיות ולשבש את הבחירות בלבנון, אולם כפי שהובסה ברמה הצבאית בלבנון, כך היא גם לא תצליח גם הפעם".

דבריו של מותקי נאמרו בתגובה לדבריו של שר החוץ המצרי אבו אל-רייט בראיון שהעניק שלשום לעיתון "א-שרק אל-אווסט" ולפיהן אירן עושה שימוש בחיזבאללה מזה שנים ארוכות. "זה שנים שאירן עושה שימוש בחיזבאללה כדי לממש את מטרותיה במזרח התיכון", הוסיף. השר המצרי אמר עוד כי הוא מקווה לראות את פניהם של אלו שתומכים בחיזבאללה לאחר שיתברר היקף המזימה. "טהרן ושלוחותיה רוצות להפוך את מצרים לשושבינה של המלכה אירן כשזו תיכנס למזרח התיכון", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully