וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה בי-ם: "הימין מנסה לכבוש את הר הבית"

ניר יהב ואיילה חננאל

16.4.2009 / 9:34

150 פעילים של התנועה האיסלמית מפגינים נגד כוונת פעילי הימין להיכנס להר הבית. ח"כ טיבי: "למנוע את כניסת הפירומנים הימנים"

מעל ל-150 מאנשי התנועה האיסלמית מפגינים הבוקר (חמישי) בעיר העתיקה בירושלים, במחאה על כוונתם של אנשי ימין להתפלל במתחם הר הבית. בעקבות חשש להפרות סדר תגביל היום המשטרה את הכניסה להר הבית. למקום הגיע גם ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) ואמר כי מניעת כניסת מוסלמים מתחת לגיל חמישים היא פגיעה בחופש הפולחן. "יש למנוע דווקא את כניסת הפירומנים הימניים ולא את המוסלמים", הוסיף.

לפי שעה נמסר מהמשטרה כי ההפגנה מתנהלת בשקט יחסי. בין המפגינים שנמצאים במקום גם ח"כ ואיברהים צרצור (רע"מ-תע"ל) וכן סגן ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' כמאל חטיב. "אנשי הימין קראו 'לשחרר' את המקום הקדוש מהכיבוש האיסלמי והערבי ולכך אנחנו אומרים: הכיבוש שלהם הוא הכיבוש והגזילה. הכיבוש הזה יישבר בעזרת אללה", אמר חטיב.

המופתי לשעבר של ירושלים והאימאם של מסגד אל-אקצא, השייח' עכרמה סברי, הזהיר מפני "תוצאות קטסטרופליות" שעלולות לקרות אם ארגוני הימין "יפלשו למסגד אל-אקצא" והטיל את האחריות המלאה לתוצאות על ממשלת ישראל. יועצו של ראש הממשלה הפלסטיני לענייני ירושלים, חאתם עבד אל-קאדר, העריך כי המשטרה תמנע מארגוני הימין להיכנס למתחם והבהיר כי "יום הגיוס הכללי למען מסגד אל-אקצא יישאר בתוקפו גם אם תבוטל הפגנת המתנחלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully