וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רגליו של ליברמן לא ידרכו במצרים"

ניר יהב ופנחס וולף

15.4.2009 / 21:24

שר החוץ המצרי התבטא בחריפות נגד שר החוץ ליברמן: "איני מתאר לעצמי מצב שבו רגליו ידרכו על אדמת מצרים כל עוד הוא מחזיק בעמדותיו"

"נפעל מול ממשלת ישראל, אך לא באמצעות שר החוץ החדש אביגדור ליברמן. איני מתאר לעצמי מצב שבו רגליו ידרכו על אדמת מצרים כל עוד הוא מחזיק בעמדותיו הקודמות" – כך אמר אמש (רביעי) שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט בראיון לרשת הטלוויזיה "רוסיה היום".

אבו אל-רייט מתח ביקורת חריפה גם על ממשלת נתניהו וכינה אותה "ממשלה קיצונית מאד, שחבריה מדברים על מלחמה, על סירוב לפשרה ולהסכמים קודמים ונעים לעבר עימות וקיצוניות". השר הבהיר כי בכוונת מצרים לבחון כיצד יפעלו הממשל האמריקאי החדש והקהילה הבינלאומית לנוכח הממשלה החדשה בישראל. בלשכת שר החוץ סירבו להתייחס לדבריו של אבו אל-רייט.

לפני שבוע אמר אבו אל-רייט כי לא ילחץ את ידו של ליברמן אם יפגוש אותו במקרה, משום שהוא "פגע במצרים". בראיון שהעניק לכלי תקשורת במצרים אמר השר כי מי שפוגע בכבוד של מצרים, עליו לשאת באחריות לתוצאות של דבריו. "כל עוד עמדתו של ליברמן לא תשתנה, אם אפגוש בו באחד הכינוסים, אביט בו בלבד אולם ידי תישאר בטוח בתוך הכיס".

בנאום שנשא בכנסת לפני מספר חודשים תקף ליברמן את מובארק כשאמר כי אם הנשיא המצרי "אינו רוצה לבקר בישראל, שילך לכל הרוחות". ההתבטאות עוררה סערה רבה במצרים ובכירי הממשל הביעו את אי שביעות רצונם ממינויו של ליברמן לתפקיד שר החוץ.

בתגובה לדבריו של שר החוץ המצרי אמר אמש ח"כ דודו רותם (ישראל ביתנו) לוואלה! חדשות כי "אם שר החוץ המצרי חושב שליברמן ישנה את עמדותיו בשביל להיכנס למצרים – הוא טועה. ליברמן מייצג את העם ואת מדינת ישראל, ועמדותיו הן על פי מה שטוב למדינת ישראל". לשאלה האם הוא חושש שתיגרם מתיחות עם מדינות נוספות בעקבות עמדותיו של ליברמן השיב רותם: "לא תהיה מתיחות עם אף אחד, כאשר ליברמן מסביר את עמדותיו ויבינו אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully