וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל לא תשתף פעולה עם חקירת האו"ם"

ניר יהב

15.4.2009 / 19:19

גורם ישראלי בכיר אמר כי ישראל לא תשתף פעולה עם החקירה, שמטרתה לבדוק האם בוצעו פשעי מלחמה במהלך "עופרת יצוקה"

"ישראל לא תשתף פעולה עם האו"ם שחוקר האם בוצעו פשעי מלחמה על ידי צה"ל ועל ידי חמאס במהלך עופרת יצוקה", כך אמר היום (רביעי) גורם ישראלי רשמי לסוכנות הידיעות רויטרס.

בתגובה להודעת ישראל שלא תשתף פעולה עם חקירת האו"ם בנוגע למבצע בעזה, מסרה עמותת 'גישה' כי ההודעה מעלה סימני שאלה. "אנו מצפים מחברה דמוקרטית לאפשר את חקירת מעשיה על מנת שתפיק לקחים ותמנע הישנותם של מעשים חמורים בעתיד", נמסר.

מועצת זכויות האדם של האו"ם מינתה את ריצ'רד גולדסטון, שופט יהודי מדרום-אפריקה שחקר בין השאר את פשעי המלחמה ביוגוסלביה, לעמוד בראש המשלחת שתחקור האם בוצעו פשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה.

ההחלטה על הקמת משלחת מטעם האו"ם שתחקור האם הופרו כללי המשפט הבינלאומי במהלך המבצע בעזה, התקבלה לפני כחודשיים על ידי המועצה לזכויות אדם של האו"ם. המועצה פירטה בהחלטתה כי המשלחת תחקור את תקיפות צה"ל ברצועה וכן את ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום.

גולדסטון אמר כי יבחן את התנהלותם של שני הצדדים והוסיף כי היותו יהודי מוסיף "מימד חדש לנושא". לדבריו, "למרות היחס החם שיש לי לישראל, אני משוכנע שאערוך את החקירה בצורה אובייקטיבית וללא משוא פנים". לדבריו, "חקירת המעשים שאירעו במהלך המבצע היא האינטרס הברור של הקורבנות ואני מקווה שגם שני הצדדים יכירו בכך".

צוותו של גולדסטון, הכולל ארבעה חברים, אמור לצאת בשבועות הקרובים לאזור ולהגיש את ממצאיו לאו"ם ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully