וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל הפתיעה: שמרה על רווחיות

נמרוד הלפרן

15.4.2009 / 9:18

על אף ירידה של 27% במכירות ונפילה של 50% ברווח - רשמה החברה רווח נקי של 647 מיליון דולר ברבעון הראשון

ענקית השבבים האמריקאית אינטל (סימול INTC) דיווחה היום על רווח ומכירות רבעוניים גבוהים מתחזיות האנליסטים, ומנכ"ל החברה העריך כי שוק המחשבים האישיים העולמי החל להתאושש. עם זאת, רווחי החברה נחתכו ביותר ממחצית לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. אינטל היא החברה הגדולה הראשונה במגזר הטכנולוגיה המפרסמת את תוצאותיה הכספיות בעונת הדו"חות הרבעונים הנוכחית.

אינטל, יצרנית המעבדים למחשבים אישיים (PC) הגדולה בעולם, רשמה ברבעון רווח נקי של 647 מיליון דולר, או 11 סנט למניה, נפילה של 54% לעומת רווח של 1.4 מיליארד דולר, או 25 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. עם זאת, תוצאות החברה עלו בשיעור ניכר על תחזית האנליסטים לרווח נקי של 157 מיליון דולר, או 2 סנט למניה.

אינטל, ששבבים מתוצרתה מותקנים בשלושה רבעים מהמחשבים האישיים בעולם, רשמה ברבעון הכנסות של 7.1 מיליארד דולר, נפילה של 27% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, אך מעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 6.98 מיליארד דולר.

אינטל, אשר על מתחרותיה נמנות AMD וטקסס אינסטרומנטס, דיווחה כי שולי הרווח הגולמי ברבעון היו 45.6%, וצופה כי ברבעון השני של השנה יהיו ברמה של כ-45%.

במבט קדימה לא סיפקה החברה תחזיות לרבעון הנוכחי בשל חוסר הוודאות הכלכלית. תחזית האנליסטים לרבעון השני היא לרווח של 7 סנט למניה על מכירות של 7.05 מיליארד דולר.

"המגזר הגיע לתחתית וחוזר לדפוסים עונתיים רגילים"

"אנחנו מעריכים כי מכירות המחשבים האישיים הגיעו לתחתית במהלך הרבעון הראשון של השנה, וכי המגזר חוזר לדפוסים עונתיים רגילים", אמר מנכ"ל ונשיא אינטל, פול אוטליני, בעת פרסום הדו"חות. "אינטל הצליחה להתאים את עצמה היטב לאקלים הכלכלי הנוכחי ואנחנו נהנים מיישום קפדני ופעולה מהירה", הוסיף.

מניית אינטל, אשר עלתה ב-9% מתחילת השנה אולם איבדה כרבע משווייה במהלך השנה החולפת, יורדת ב-3.8% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בעלייה של 0.2%.

הרבעון שעל תוצאותיו דיווחה היום אינטל היה הרבעון המלא האחרון בו ישמש קרייג בארט בתפקיד יו"ר אינטל. בארט הודיעה בינואר כי יפרוש בחודש מאי מתפקידו ומדירקטוריון החברה לאחר 35 שנים בענקית השבבים. בארט יוחלף בתפקיד היו"ר על ידי ג'יין שאו, המשמשת כדירקטורית באינטל מאז שנת 1993. בארט, בן ה-69, שימש כמנכ"ל אינטל בשנים 1998-2005 והוחלף בתפקיד על ידי המנכ"ל הנוכחי - פול אוטליני.

ימים ספורים לפני הודעת בארט בינואר על כוונתו לפרוש, הודיעה אינטל על כוונתה לפטר עד 6,000 עובדים או 7% מכוח העבודה, ולסגור את מפעליה במלזיה ובפיליפינים ואת מפעל החברה בעמק הסיליקון בארה"ב. בחודש שעבר הודיעה אינטל על שינויים מרחיקי לכת בתנאי השכר של עובדיה ועל הקפאת משכורות בכירי החברה.

אינטל החזיקה בנתח של 13.3% משוק המוליכים למחצה הגלובלי במונחי מכירות בשנת 2008, לפי נתוני חברת המחקר גרטנר. במקום השני, נמצאת סמסונג אלקטרוניקס הדרום קוריאנית, עם נתח שוק של 6.8%.

בחודשים האחרונים גברו החששות כי המיתון הכלכלי העולמי יגרור נפילה חדה בביקוש הגלובלי לשבבים. כך למשל, לקראת סוף חודש פברואר, חתכה חברת המחקר גרטנר את תחזית מכירות השבבים בעולם לשנה הנוכחית, לנפילה של 24% ל-194.5 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת מחודש דצמבר לנפילה של 16% במכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully