וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמיאניוק נעצר בביתו ושוחרר לאחר מספר שעות

14.4.2009 / 21:50

סוכנים אמריקאים הגיעו לביתו של דמיאניוק ופינו אותו בכיסא גלגלים. הוא צפוי להיות מגורש לגרמניה אך בינתיים ההליך עוכב

החל הליך גירושו של ג'ון דמיאניוק מארצות הברית לגרמניה. סוכנים אמריקאים הגיעו אמש (שלישי) לביתו של ג'ון דמיאניוק באוהיו. לפי בני משפחתו, דמיאניוק בן ה-89, הובל בכיסא גלגלים וצפוי להיות מגורש למינכן שם יועמד לדין בגין מעורבות ברציחתם של 29 אלף יהודים בשואה.

מספר שעות לאחר שפשטו הסוכנים הפדרלים על ביתו של דמיאניוק הורה בית המשפט לערעורים לעכב את גירושו לגרמניה. יחד עם זאת בפסיקתו קבע בית המשפט כי הוא "מכיר בצורך לגרשו באופן מיידי". לדברי החוקר הגרמני הראשי לפשעי מלחמה של הנאצים, קורט שרים, נמצאו ראיות לכך שדמיאניוק שימש כשומר במחנה הריכוז סוביבור ובאופן אישי הוביל יהודים לתאי הגזים.

מאז ומעולם טען דמיאניוק – יליד אוקראינה שהיגר לארה"ב בשנת 1951 – שלא היה לו כל חלק בשואה. לדבריו, הוא גויס לצבא הרוסי ב-1941, נפל בשבי הגרמנים שנה לאחר מכן, והוחזק במחנות מאסר גרמנים עד 1944. ב-1988 הוא נדון למוות בישראל על היותו "איוון האיום", שומר סדיסט במחנה הריכוז טרבלינקה בו נרצחו 870 אלף בני אדם, אך זוכה מחמת הספק על ידי בית המשפט העליון.

בנו של דמיאניוק אמר כי "בהתחשב בכמות הסבל והמוות שגרמה גרמניה הנאצית, זה בלתי נתפס שהגרמנים, שכמעט הרגו את אבי בקרב ולאחר מכן כשבוי מלחמה, רוצים עכשיו לקחת אותו כשהוא כל כך זקן וחלש עד שהוא בכלל לא יכול לטפל בעצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully