וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: בקרוב נשגר לוויין נוסף

14.4.2009 / 19:12

חודשיים לאחר השיגור הקודם, הודיע נשיא אירן כי ארצו מתכננת לשגר לחלל טיל לוויני נוסף שמסוגל להגיע למרחק של עד 1,500 קילומטרים

אירן מתכננת לשגר לחלל טיל לוויני שמסוגל להגיע למרחק של עד 1,500 קילומטרים. כך הודיע היום ( שלישי) נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. הלוויין שישוגר, עתיד להיות משוכלל יותר מהלוויין ששיגרה אירן בחודש פברואר השנה. על פי דיווח שהתפרסם ב"סנדיי טיימס", אירן אף הייתה מעורבת בשיגור הטיל ארוך הטווח של צפון קוריאה בתחילת החודש. על פי הדיווח, אירן שלחה משלחת של 15 מומחים מטהרן, כללה בכירים בחברה האירנית לייצור טילים ולוויינים.

בתוך כך, מוקדם יותר היום דיווח "הניו יורק טיימס", כי הממשל האמריקאי עשוי לוותר על דרישתו רבת השנים לאירן, לפיה עליה להפסיק את העשרת האורניום ולסגור את מתקניה הגרעיניים כתנאי למשא ומתן על תוכנית הגרעין שלה. על פי הדיוח, ההצעה שמכינות ארה"ב ובעלות בריתה בשיחות סודיות עשויה לשנות את האסטרטגיה כלפי אירן ולתבוע ממנה לפתוח בהדרגה את תוכניתה הגרעינית לפיקוח נרחב.

עם זאת, אירן תורשה להמשיך בהעשרת האורניום במשך תקופה מסוימת במהלך השיחות. לטענת העיתון, ההצעה המתגבשת מרחיקה לכת אף יותר מהצהרותיו של אובמה לפני הבחירות, לפיהן יפתח במשא ומתן עם אירן "ללא תנאים מוקדמים". הגורמים סיפרו כי מטרת הדיונים היא למשוך את אירן למשא ומתן עם מעצמות המערב, שעד כה נמנעה ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully