וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: בדואי מסיני תכנן פיגוע בישראל

רמי שני

14.4.2009 / 13:20

מכתב האישום עולה כי הצעיר שהסתנן ארצה העביר חומר נפץ לעזה והתכוון לאסוף מידע ולבצע פיגוע התאבדות או לחטוף חייל

כוחות הביטחון הצליחו לסכל באחרונה פיגוע התאבדות וחטיפת חייל, כך עולה מכתב אישום שהוגש בתחילת השבוע בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. במסגרת המאמצים למנוע הוצאה לפועל של פיגועים מאזור סיני, נתפס לפני כחודש סולימן סווארכה, בדואי בן 24 המתגורר בחצי האי.

מכתב האישום עולה כי סווארכה הסתנן לשטח ישראל והצליח להגיע עד לאזור בית הלוי בעמק חפר. הוא נתפס בשטח חקלאי לאחר מעקב שנעשה על סמך זיהוי חדירה ומידע מודיעיני שהגיע לגורמי הביטחון. כוונת הצעיר היתה לבצע פיגוע התאבדות או לחטוף חייל. את ההדרכה קיבל סווארכה מפעיל של אחד מארגוני החבלה ברצועת עזה, עמו הוא נפגש בסיני יחד עם אחיו.

השניים חדרו לישראל בתחילה על מנת לאתר מטרה נוחה לפיגוע. בכתב האישום נכתב כי השניים היו אמורים לאתר אזור הומה אדם או מתקן צבאי ולאסוף מידע לגבי תנועות האבטחה וסידורי הביטחון בתוכם. כמו כן היה עליהם לגנוב רכב כדי לאפשר למסייע להעביר אותם מאזור גבול מצרים לשטח ישראל.

סווארכה מואשם גם שיחד עם אחיו הוא העביר לשטח רצועת עזה 15 טילים ו-17 קילוגרמים של חומר נפץ דרך מנהרות ההברחה. על פי כתב האישום, סווארכה היה אמור להעביר מטען נפץ באמצעות קופסאות סיגריות. המשטרה ביקשה להשאיר את הנאשם במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully