וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מתגברת כוחות בסיני מחשש לפיגוע

יהושע בריינר וניר יהב

14.4.2009 / 19:34

מצרים מתגברת את כוחותיה בגבול עם ישראל בניסיון לאתר את חוליית חיזבאללה. גם בצה"ל נערכים והגבירו את הכוננות. "לא ניקח סיכונים מיותרים"

המתיחות בגבול בין ישראל למצרים מגיעה הערב (שלישי) לשיאה. מצרים הודיעה כי היא מתגברת את כוחותיה בגבול עם ישראל לנוכח מידע על כוונות ארגון חיזבאללה לבצע פיגועים בסיני. גם בצה"ל הורו מוקדם יותר להגביר את הכוננות בגבול עם מצרים, מחשש לניסיונות חדירה של מחבלים אל תוך שטח ישראל. "לא ניקח סיכונים מיותרים", אמר גורם ביטחוני בהתייחסו לדיווחים לפיהם החוליה התכוונה לפעול בתוך סיני ולא בשטח ישראל. הגורם הוסיף: "אנחנו הנחנו את הכוחות להגביר את הערנות בגבול, כשכל העת מתקיימות הערכות מצב שוטפות". בהנחיית שר הביטחון הונחו החיילים בגבול להגביר את הערנות בעיקר באזורים בהם אין גדר גבול.

העיתון המצרי הממסדי "אל-אהראם" דיווח היום כי רשת הטרור של חיזבאללה שנתפסה במצרים תכננה לבצע שלושה פיגועים במקביל באתרי תיירות ישראלים בסיני. כך עלה מחקירתו של ראש הרשת, סאמי שיהאב. לפי העיתון, שיהאב הודה כי הנהגת חיזבאללה הורתה לו לבצע פיגועים במצרים, ולפגוע בעיקר בתיירים ישראלים. הוא מסר כי ההוראה הייתה לבצע פיגועי התאבדות ולהטמין חומרי נפץ ליד ישראלים בחופי סיני, ובייחוד בטאבה, נואיבה ודהב.

לאחר הפיגועים המתוכננים, היה אמור חיזבאללה להוציא הודעה שבה הוא התכוון לקחת אחריות עליהם ולמסור כי מדובר בתגובה לחיסולו של בכיר הארגון עימאד מורנייה.

במערכת הביטחון מביעים שביעות רצון מפעילות הכוחות המצריים בימים האחרונים בניסיונותיהם לאתר את החוליות הלבנוניות. עיקר החשש בצה"ל הוא מפני אנשי חיזבאללה, שעל פי המידע המודיעיני המצוי בידי ישראל הם הגורמים העיקריים המתכננים פיגועים כנגדה. עם זאת, במערכת הביטחון מכירים גם חוליות של ארגוני ג'יהאד עולמיים, הפועלות בתחומי סיני כבר תקופה ארוכה, ומנסות, במקביל לחיזבאללה, לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות.

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט, אמר היום בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי "זה שנים שאירן עושה שימוש בחיזבאללה כדי לממש את מטרותיה במזרח התיכון". בהתייחסו לחקירת רשת הטרור של חיזבאללה שנתפסה על אדמת מצרים אמר אבו אל-רייט כי יש "הפתעות רבות ועדויות קשות המעידות על היקף המזימה נגד מצרים". לדבריו, התובע הכללי יכריז עליהן בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully