וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה תכנן לפגוע בטאבה, נואיבה ודהב"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.4.2009 / 11:14

העיתון המצרי "אל-אהראם" דיווח כי רשת הטרור שנתפסה במצרים, תכננה לפגוע בו זמנית ב-3 אתרים פופולריים בקרב הישראלים בסיני

העיתון המצרי הממסדי "אל-אהראם" דיווח היום (שלישי) כי רשת הטרור של חיזבאללה שנתפסה במצרים תכננה לבצע שלושה פיגועים במקביל באתרי תיירות ישראלים בסיני. כך עלה מחקירתו של ראש הרשת, סאמי שיהאב. לפי העיתון, שיהאב הודה כי הנהגת חיזבאללה הורתה לו לבצע פיגועים במצרים, ולפגוע בעיקר בתיירים ישראלים. הוא מסר כי ההוראה הייתה לבצע פיגועי התאבדות ולהטמין חומרי נפץ ליד ישראלים בחופי סיני, ובייחוד בטאבה, נואיבה ודהב.

לאחר הפיגועים המתוכננים, היה אמור חיזבאללה להוציא הודעה שבה הוא התכוון לקחת אחריות עליהם ולמסור כי מדובר בתגובה לחיסולו של בכיר הארגון עימאד מורנייה.

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט, אמר היום בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי "זה שנים שאירן עושה שימוש בחיזבאללה כדי לממש את מטרותיה במזרח התיכון". בהתייחסו לחקירת רשת הטרור של חיזבאללה שנתפסה על אדמת מצרים אמר אבו אל-רייט כי יש "הפתעות רבות ועדויות קשות המעידות על היקף המזימה נגד מצרים". לדבריו, התובע הכללי יכריז עליהן בקרוב.

"לא הופתעתי בכלל מהתגובה האירנית משום שחיזבאללה חשף את פניו שמזה מספר שנים נוטות לגמרי לעבר המדיניות של אירן", אמר אבו אל-רייט, "מה שמצער הוא שאנו נתקלים במספר גורמים במצרים אשר מציבים את הסוגיה הפלסטינית ואת הזכות להתנגדות פלסטינית בראש סדר העדיפויות, עוד לפני זכותה של מצרים לריבונות על אדמתה ולהגן על האינטרסים שלה".

השר המצרי אמר עוד כי הוא מקווה לראות את פניהם של אלו שתומכים בחיזבאללה לאחר שיתברר היקף המזימה. "טהרן ושלוחותיה רוצות להפוך את מצרים לשושבינה של המלכה אירן כשזו תיכנס למזרח התיכון", אמר אבו אל-רייט. השר טען כי "התנגדות" מתבצעת נגד אויב ועל קו הגבול אך לא באמצעות "מנהרות ומקומות מסתור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully