וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי אש בין בדואים לכוחות המצרים בסיני

אופק עיני

13.4.2009 / 23:10

היריות פרצו במהלך חיפוש פתע שערכה המשטרה המצרית בבתי הבדואים, במטרה להתחקות אחר עקבותיהם של פעילי חיזבאללה

חילופי אש אירעו הערב (ראשון) בין המשטרה המצרית וקבוצה של בדואים באזור ואדי אלעמר במרכז סיני. מקורות ביטחוניים במצרים מסרו לאתר "מוחיט" כי חילופי הירי בין הבדואים לשוטרים אירעו במהלך סריקות שביצעה המשטרה לחיפוש אחר פעילי חיזבאללה שהסתננו לשטח מצרים.

הגורמים הוסיפו כי המשטרה הפתיעה את הבדואים כשקיימה חיפוש בבתיהם בניסיון למצוא חשודים בחברות ב"חוליית מצרים" של חיזבאללה, מה שגרם לעימות בין הצדדים. עוד נמסר כי במצרים חושדים שהבדואים סייעו לחברי החוליה לחמוק מאזור הגבול המצרי עם רצועת עזה.

קודם לכן, הודיעו מקורות ביטחונים במצריים כי המשטרה המצרית עורכת חיפוש מדוקדק אחר עשרה לבנונים השייכים לחוליית חיזבאללה באזור נאחל שבמרכז סיני.

הבוקר דווח כי הנהגת חיזבאללה הורתה לחברי החוליה שהופעלה במצרים לפגוע בישראלים בעזה או בישראל כנקמה על ההתנקשות בבכיר חיזבאללה עימאד מורנייה. הדבר התברר בחקירתו של החשוד המרכזי בפרשה, הלבנוני סאמי שיהאב, כפי שדיווח בעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. במקביל דיווח היומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" כי שיהאב הודה כי חיזבאללה הורה לחוליה לפגוע בתיירים ישראלים בסיני.

"משימתה של החוליה השתנתה לאחר חיסולו של מורניה – מפגיעה בישראלים בתוך מצרים, לפגיעה בהם בתוך הרצועה או בתוך ישראל עצמה", דיווח עיתון 'אל-חיאת". מחקירתו של שיהאב עלה עוד כי החוליה החלה לפעול כבר ב-2005 וכי בכיר חיזבאללה מוחמד קבלאן פיקח על הקמתה. לצורך כך הוא אף ביקר מספר פעמים בקהיר והעביר כסף לחבריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully