וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המפכ"ל עלול להתפטר בעקבות השבת בר-לב"

איילה חננאל

13.4.2009 / 23:33

בפגישה בין ניצב אורי בר-לב לבין השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ’, הוצע לבר-לב לחזור לשירות פעיל במשטרה. גורמים במשטרה: "המפכ"ל שוקל את צעדיו"

בפגישה שהתקיימה אמש (שני) בין השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' וניצב אורי בר לב סיכמו השניים כי ניצב בר לב יחזור לשירות פעיל במשטרה וישמש כנציג משטרת ישראל בארה"ב.

מקורבים בלשכת השר מסרו לוואלה! חדשות כי "הפגישה הייתה לא קלה בכלל למפכ"ל והייתה טעונה מאוד, אך בסופו של דבר הוא קיבל את החלטת השר". אלא שגורמים במטה הארצי ובלשכת השר מסרו לוואלה! חדשות כי "עקב הפגישה שהייתה לא קלה והמהלך שברור שהינו טעון מבחינת המפכ"ל כהן, ייתכן כי כהן יגיש את התפטרותו".

יועץ התקשורת של השר אהרונוביץ טל הראל מסר לוואלה! חדשות כי "השר יודע להעריך ולשמר כוח אדם טוב ומבין את הבעייתיות שבניהול מינויים דרך בג"צ ואת הנזק שהדבר גורם לארגון המשטרה".

מדוברות המשטרה נמסר כי "ההחלטה התקבלה על-ידי השר לביטחון פנים, ובניגוד לדעת המפכ"ל, רב-ניצב דודי כהן. יחד עם זאת, מדובר בסמכות הנתונה בידיו של השר".

ההחלטה נתקבלה לאחר שבר-לב התנצל בפני המפכ"ל רב ניצב דודי כהן על מאורעות העבר. אהרונוביץ' ביקש את אישורו של כהן למהלך, ולאחר שקיבל את הסכמתו הציע לבר-לב את התפקיד. בר-לב השיב בחיוב להצעה ויחזור לשירות במשטרה בימים הקרובים, במסגרתו ירכז את נושא הקשר בין משטרה ישראל וארה"ב בכל הקשור ללחימה בפשיעה המאורגנת ובטרור.

לאחרונה מונה במקומו של בר לב ניצב יוחנן דנינו למפקד המחוז הדרומי. יש לציין כי עמדתו של אהרונוביץ' מנוגדת לעמדתו של המפכ"ל דודי כהן ושל קודמו בתפקיד אבי דיכטר, שעמדו מאחורי הדחתו של בר-לב.

כהן המליץ לפטר את בר-לב

באוגוסט האחרון, הודיע המפכ"ל כהן לניצב בר-לב כי לא ישולב בסבב המינויים הקרוב במשטרה והציע לו לצאת לחופשת לימודים או לפרוש מן הארגון. בר-לב סירב וביקש להמשיך בתפקידו או להתמנות לתפקיד אחר. לאחר מכן הצהיר כי אין בכוונתו לעזוב את המשטרה, ואף עתר לבג"ץ נגד כל שינוי במעמדו במשטרה, כולל פיטוריו.

בעקבות זאת, המליץ כהן לשר לביטחון פנים לפטר את בר-לב. דיכטר ערך לבר-לב שימוע בדצמבר, ולאחר מכן הודיע לו כי אם לא יקבל את מרותו של המפכ"ל בכל הקשור להמשך שירותו במשטרה - הוא יפוטר. לפני כשלושה חודשים הוציאו שופטי בג"ץ צו ביניים המשהה את פיטוריו של בר-לב והורו לדיכטר וכהן לנמק מדוע לא יבטלו את החלטתם לפטרו. בתשובתם לבג"ץ מסרו דיכטר וכהן כי האחריות להדחה רובצת על בר-לב.

כהן אף הדגיש כי ההחלטה להמליץ לשר לביטחון פנים לפטר את בר-לב לא נבעה רק מסירובו לצאת ללימודים, אלא מכך ש"במסגרת מאבקו לקידום האינטרסים האישיים שלו, נכון היה לפגוע לא רק במי שקיבלו את ההחלטה בעניינו, אלא אף בחבריו לסגל הפיקוד הבכיר ובתדמית הארגון כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully