וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים ירוק גם מעבר לקו הירוק

יהושע בריינר

13.4.2009 / 22:05

אלפי מבקרים פקדו היום את מסלולי הטיולים בשומרון. ראש המועצה: "מחמם את הלב לראות אלפים מוחקים ברגליים את הקו הירוק"

התיירות הישראלית פרחה בחג הזה - גם בהתנחלויות. אלפי מבקרים חצו היום (שני) את המחסומים ופקדו את מסלולי הטיולים והאתרים ברחבי המועצה המקומית שומרון, שחוגגת שלושים שנה להיווסדה.

בין היתר קיימו אנשי המועצה אירוע הפנינג באיתמר ובאלון מורה, שם זכו המטיילים לצפות בהצגות של שחקני רחוב שהציגו סיפורים מהתנ"ך המתארים את ההיסטוריה היהודית במקום. באיתמר זנחו לכמה רגעים את המאבקים בהורדת המחסומים והתמקדו בסדנאות של יצירה בטבע, סיורים ברכבי ספארי בשטחים ההרריים וכן סיורים מודרכים בחוות האורגניות הסמוכות.

בנוסף, התקיימו סיורים מודרכים באתרי העתיקות הרבים הפזורים באזור, בהם ביקור בעתיקות שומרון העתיקה הסמוכה לסבסטיה. שיאם של האירועים היה בהר עיבל הסמוך לשכם, שם על פי המסורת נמצא מזבחו של יהושע בן נון. בעלייה להר נטלו חלק כארבע מאות איש, בהם מאה תיירים מצרפת, שהעפילו אל הפסגה תחת אבטחה צבאית צמודה.

"עם ישראל מצביע ברגליים"

"מחמם את הלב לעמוד בצמתים המובילות לאזור השומרון ולראות את האלפים המגיעים בשמחה ובכיף ומוחקים ברגליים את הקו הירוק", אמר ראש מועצת השומרון גרשון מסיקה. "עם ישראל מצביע ברגליים ומתחבר לשומרון בהמוניו. שמחנו לראות אלפים רבים של מבקרים מכל רחבי הארץ, חילוניים ודתיים, אנשי המחנה הלאומי ואנשי שמאל".

במקביל, קיימו היום פעילי ימין צעדה באזור חבל בנימין ששיאה היה בעצרת סמוך למאחז הבלתי חוקי יד יאיר, שפונה בהנחיית צה"ל לפני כחצי שנה. כאלפיים איש הגיעו לצעדה, שהחלה סמוך להתנחלות דולב והסתיימה בפאתי המאחז. "המטרה היום היתה כפולה", אומר יו"ר וועד מתיישבי בנימין איציק שדמי, "להביא מטיילים רבים לאזור הנפלא הזה, והשני הוא להזכיר לצבא ולממשלה שאנחנו עוד נחזור ליד יאיר. עוד לא השלמנו עם החורבן שצה"ל עשה במקום, והמקום עוד ישוב לפרוח".

לא כל המטיילים בשטחים התמצאו בדרכים הלא מוכרות. אזרחית ישראלית נכנסה במהלך הערב, ככל הנראה בטעות, לכפר חבלה שמדרום לקלקיליה. היא הוצאה מהכפר על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים ובתיאום עם המינהל האזרחי, והועברה לטיפול משטרת ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי חל איסור מוחלט על אזרחים ישראלים להיכנס לשטחי A בגדה המערבית והכניסה לשטחי B מסוכנת ומומלץ להימנע ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully