וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המניע לרצח חסרת הבית - ויכוח על נעליים

איילה חננאל

13.4.2009 / 18:39

מחקירת המשטרה עולה כי הבן רצח לפנות בוקר בת”א את אמו לאחר שביקשה ממנו לישון בלי נעליים. גם לפני שבוע תקף הבן את האם

איתי חסיד

(צילום: איתי חסיד, עריכה: רן צימט)

בנה של חסרת הבית מרגריטה קרילוב רצח אותה בגלל שהפצירה בו לישון בלי נעליים – כך מסר היום (שני) אב המשפחה בחקירתו. קרילוב, בת 58, נמצאה הלילה ללא רוח חיים בגן דובנוב בתל אביב כשעל גופה סימני חבלה קשים. המשטרה עצרה את בן זוגה, דמיטרי, ובנם, אלכס, בחשד לרציחתה.

מעדותו של האב עולה כי במהלך הלילה התעורר כאשר הבן ניסה לחונקו תוך כדי שהוא צועק עליו כי הוא רצח את אימו וכי בכוונתו לרצוח גם אותו. האב הצליח להדוף את הבן ואז ראה כי אשתו איננה לידו. בעקבות כך, רץ יחף אל הרחוב על מנת להזעיק עזרה. אבי כהן, עורך דינו של הבן, טען בבית המשפט כי האב הינו כבד ראייה והיה ללא משקפיו ולכן לא ניתן להסתמך על עדותו לפיה היה זה בנו שביצע את הרצח שכן גופת האם נמצאה כ-50 מטרים מהמקום בו נהגו ללון.

עו"ד ניר אלפסה המייצג את האב ביקש לשחררו ממעצר מאחר ואין חשש שהוא מסכן מישהו, אך השופטת אושרי פרוסט-פרנקל קבעה כי עדיין יש צורך לחקור את האב ובשל העובדה שאין לו כתובת קבועה, לא ניתן לשחררו ממעצר. בנוסף עולה מהארכת המעצר כי נתיחת הגופה של האם העלתה כי מתה כתוצאה מחנק.
בית המשפט החליט להאריך את מעצרם של האב והבן בשמונה ימים. מיד לאחר הדיון בהארכת המעצר נלקח הבן לבדיקה פסיכיאטרית לשם קביעת כשירותו לעמוד למשפט.

אלכס נעצר לפני חודשיים

לוואלה! חדשות נודע כי הבן החשוד אלכס נבדק על ידי פסיכיאטר מטעם אגף דרי הרחוב בעיריית תל אביב לפני כשלושה שבועות, אך מאחר ולא ענה להגדרה של חולה נפש המהווה סיכון מיידי, לא היה ניתן על פי חוק לשלוח אותו לאשפוז פסיכיאטרי. החוק במדינת ישראל בנוגע לחולי נפש מאפשר לגופי הרווחה להפנות אדם לבדיקה פסיכיאטרית רק אם הוא מהווה "סיכון מיידי לעצמו ולסביבה", כאשר הדגש בחוק הינו על המיידיות.

אסנת כהן, ראש אגף מנהל דיירי הרחוב ערייית ת"א מסבירה כי "עקב הדגש על מיידיות והעובדה שיש להוכיח כי חולי הנפש מהווים סיכון באופן מיידי לא איפשרה לנו להפעיל את החוק על אלכס אשר סירב לקבל כל טיפול".

המשפחה עלתה לארץ בשנת 1996, אך עזבה וחיה בצרפת מספר שנים. לאחר מכן, גורשו בני המשפחה על ידי שלטונות ההגירה בצרפת, שבו ארצה וניסו לקבל מצרפת מעמד פליט אך סורבו. למנהל השירותים החברתיים בעיריית תל אביב הם מוכרים מזה כ-3 שנים, במהלכן גרו תחילה בגן לונדון בטיילת תל אביב ולאחר מכן בגינת דובנוב בה אירע הרצח.

בדיון היום סירב הבן אלכס לשוחח עם עורך דינו ואף קרע את דף הארכת המעצר שהוגש לו על ידי עורך הדין. כאשר מתורגמן בשפה הרוסית שהובא לדיון ניסה לתרגם לאלכס את מהלך הדברים הוא התרומם וניסה לצאת מהאולם. האב שיש בכל אותה עת רחוק מבנו, צפה בו ופרץ בבכי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully