וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ תאילנד: "הצלחנו להשתלט על המהומות"

עידן דורנר

13.4.2009 / 18:29

2 מפגינים נהרגו בקרבות בין מתנגדי אבהיסיט וג'ג'יווה לתומכיו. לפחות 110 בני אדם נפצעו בהפגנות האלימות בבירה בנגקוק

(צילום: רויטרס)

ראש ממשלת תאילנד אבהיסיט וג'ג'יווה אמר היום (שני) כי הצבא השתלט על המצב בבנגקוק, לאחר יום של עימותים אלימים עם מתנגדי הממשלה. שני מפגינים נהרגו במהומות ולפחות 110 בני אדם נפצעו במהומות בין החיילים החמושים למפגינים, שצויידו בבקבוקי תבערה ומקלות. וג'ג'יווה אמר בראיון לרשת BBC, כי לאנשים יש זכות למחאה לא אלימה, אך אין הם רשאים לגרום למהומות או לפגוע באחרים. "אנחנו משוכנעים שהשתלטנו על המצב", אמר.

לאחר ימים של התקהלות המונית, תומכיו של ראש הממשלה המודח טקסין שינאווטרה היו עדים היום להסלמה במאבקי הרחוב. חיילי הצבא ירו בנשקם באוויר ולתוך ההמון, בשעה שהמפגינים שרפו אוטובוסים והשליכו בקבוקי תבערה על החיילים. דובר הצבא הבהיר כי החיילים לא ירו אש חיה על המפגינים, אלא כדורים לפיזור הפגנות. "אם המפגינים יראו שהם עומדים לפגוע בבכירי המדינה, נפעיל נגדם נשק טעון בכדורים עשויים נייר, שלא יעגרמו להם נזק".

ראש ממשלת תאילנד הכחיש כי אנשים מתו במהומות, ואמר כי אין לו כל אישור על נפגעים מבתי החולים. מוקדם יותר היום הוא אמר כי באירועים נפצעו 70 בני אדם, בהם 23 חיילים. "אנחנו כאן כדי להשיב את הסדר". אמר. "אם האנשים רוצים להפגין בצורה שלווה, אם הם רוצים לנצל את זכויותיהם החוקתיות, הם מוזמנים לעשות זאת, אך הם לא יכולים לעשות מהומות, הם לא יכולים לפגוע באחרים ולהפר את החוק, הם לא יכולים לאיים ולהשתמש באלימות נגד אנשים אחרים".

היום החל ראש השנה התאילנדי, שנמשך שלושה ימים. חלק מהמפגינים ניצלו את החג והושיטו לחיילים ורדים כמחווה של שלום. עם זאת, מטרתם העיקרית נותרה הדחתו של אבהיסיט, שהכריז אתמול על מצב חירום בעקבות המהומות שהביאו לביטול ועידת אסיה. לדברי אבהיסיט, מרבית המפגינים מרוכזים סביב מבני השלטון. "ננסה למצוא את הדרך הטובה ביותר לשים קץ למשבר ביומיים הקרובים".

השעות האחרונות היו שקטות למדי, כשמדי פעם פרצו קרבות בין תומכיו של טקסין שינאווטרה לבין מתנגדיו. לדברי טקסין, הצבא משקר לגבי הירי בבנגקוק, משום שהחיילים לא ירו לאוויר כפי שנטען, אלא לגופם של המפגינים, עם תחמושת חיה. הוא הוסיף כי ההוכחה לכך היא הפצועים בבתי החולים. "המצב בתאילנד הוא של דיכוי ברוטלי". לדבריו, כשקרא אתמול להפיכה הוא התכוון להפיכה שקטה. "כל המפגינים מגיעים עם ידיים חשופות, הם באים בשלום, הם מבקשים דמוקרטיה לכולם". עם זאת, הוא הודה כי חלקם אכן השתמשו במקלות ואבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully