וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כלבים תמיד נמשכים לזבל שעושה להם רע

דר' איל נחמיאס

14.4.2009 / 9:28

למה כלבים תמיד נמשכים לזבל שעושה להם רע, והאם אפשר לטפל בעיניי חתול בעזרת קומפרסים של תה? דר' איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

למה כלבים נמשכים שוב ושוב לאכול דברים המזיקים להם, כגון שקיות, חיתולים, זבל רקוב וכו'? האם לא קיים אצלם מנגנון כלשהו שאמור להזהיר אותם מפני מה שעושה להם רע?

נהפוך הוא. כלב מעצם היותו אוכל כל ולא רק טורף, כמו למשל חתולים, נמשך לכל מה שיש לו ריח מושך או מסריח. כחלק ממנגנון ההישרדות שלו סיגל עצמו הכלב להיות מסוגל לאכול דברים שונים כמו שורשים, צמחים ועוד ועוד. בין היתר נמשך לדברים בעלי שומן או חלבון. הדברים שציינת מכילים גם שומן וגם חלבון ולכן מושכים את הכלב.

הכלב שלי מתעטש הרבה, יחסית. חשוב לציין כי הוא בריא לגמרי, אנרגטי וחש בטוב. אבל לפעמים יש לו התקפות כאלה, ורצינו לדעת אם אולי מדובר באלרגיה כלשהי שיש לבדוק.

בעונה זו יש לא מעט מלענים שהם זרעים של צמח דמוי שיבולת הנכנס לעיתים לתוך חללי האף ועל מנת להוציאו יש לעשות שימוש במיכשור מיוחד. רצוי לבדוק את הכלב אצל הרופא על מנת לאבחן. דרך טובה ומהירה היא על ידי שימוש באנדוסקופ שהוא מכשיר דק המצויד במצלמה על סיבים אופטיים ודרכו גם ניתן לשלוף את הגוף הזר.

האם קומפרסים של תה מתאימים גם לחתולים ולכלבים עם הפרשות מהעיניים?

בהחלט ניתן לעשות שימוש בתה פשוט על מנת להקל על גירוי או הפרשות מהעיניים. יש מגבונים מיוחדים המכילים תמצית קמומיל הנמכרים בבתי מרקחת.

יש לנו כלב קטן (פינצ'ר מעורב) שמאוד סובל מקור – הוא רועד כשהוא בחוץ או קרוב לחלון ותמיד מעדיף להיות בשמש, או מכורבל בין הסמיכות שלו. בקיץ העניין כמעט נעלם. זה נורמלי?

בהחלט הגיוני, ככל שהכלב קטן יותר המטבוליזם שלו חייב להיות מהיר יותר וקשה לו לחמם עצמו. שטח הפנים של הגוף גדול מאד בכלבים קטנים והולך וקטן ביחס למשקל הגוף בכלבים גדולים. לכן הוא חייב להשקיע אנרגיה רבה בחימום עצמו. מסיבה זו בדיוק יש בגדים מיוחדים לכלבים זעירים. הבגד נותן מענה לקור, וכלבים די אוהבים את הרעיון של בגדים ממש כמונו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
  • עוד באותו נושא:
  • חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully