וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים החליפו את הקלאב בטורקיה בבניאס

אייל דץ ורמי שני

13.4.2009 / 17:01

ברשות הטבע והגנים צופים כי עד סוף החג יפקדו מיליון וחצי ישראלים את אתרי התיירות. "הישראלים העדיפו את הארץ על חו"ל"

מיליון וחצי מטיילים. זהו הצפי של רשות הטבע והגנים למספר המטיילים הסופי שיפקוד את אתרי התיירות בישראל בחופשת הפסח. לדברי ראש חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, אודי ברזילי, מאות אלפים כבר ביקרו באתרים המוגדרים ובגנים הלאומים ושמורות הטבע בשטחים הפתוחים.

לדברי ברזילי, המשבר הכלכלי לא נתן את אותותיו בכל הקשור להגעת הישראלים לשמורות הטבע. "יש אפילו סברה שאומרת כי במקום לטוס לחו"ל העדיפו ישראלים רבים לטייל ברחבי הארץ". אומר ברזילי. בין האתרים היותר פופולריים על הישראלים ניתן למצוא את הבניאס, עין גדי, והגן הלאומי בקיסריה. ברזילי גם מספר על שיפור בהרגלי הניקיון של המטייל הישראלי הממוצע. "יש בגרות גם שלנו וגם של הציבור בנושא הזה. חילקנו שקיות והצבנו פחים באתרי התיירות, ונדמה שכולנו למדנו להיות יותר אכפתיים".

בתוך כך, יחידות חילוץ במדבר יהודה פעלו היום לסייע לארבעה מטיילים שנפגעו במקומות שונים. במקרה אחד, נפצע מטייל בנחל אשלים בדרום מדבר יהודה. מטיילת אחרת התייבשה במעלה נמר באותו אזור. תיירת נוספת נקעה את רגלה בשעת טיול בנחל דרגה ומטיילת רביעית ספגה מכה בראשה כשמעדה שנפלה בטיול בוואדי קלט. כל הארבעה חולצו על ידי מתנדבים של יחידות חילוץ מערד ומגילות ויחידת החילוץ של חיל האוויר.

מוקדם יותר היום, קרא מנכ"ל מד"א אלי בין לציבור המטיילים, לנהוג על פי כללי ההתנהגות המתאימים לימי הקיץ החמים, כדי לשמור על בריאותם. מחר צפוי מזג אוויר שרבי, ובמד"א חוששים ממקרי התייבשות רבים, וקוראים למטיילים להצטייד בהרבה מים ובקרם הגנה לצד הצידניות והמנגלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully