וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין הבטחה רוסית לא למכור טילי נ"מ לאירן"

13.4.2009 / 15:56

גורם ביטחוני טוען כי ישראל מכרה לרוסים כלי טיס לא מאויישים, כדי להפעיל לחץ על מוסקבה לא למכור לטהרן מערכת הגנה אווירית

ישראל הפעילה לחץ על רוסיה, בניסיון למנוע ממנה למכור מערכת הגנה אווירית מתקדמת מדגם S-300 לאירן, אך עד כה קיבלה רק הבטחות מעורפלות. כך מסר היום (שני) מקור ביטחוני ישראלי. בשבוע שעבר הסכימה ישראל לספק לרוסיה ציוד מעקב, הכולל כלי טיס בלתי מאויישים, בשווי של כ-50 מיליון דולר.

על פי ההערכות, המכירה הותנתה בהבטחה מצידה של מוסקבה שלא למכור לאירן את טילי האס-300, המסוגלים להגן על הכורים הגרעיניים של אירן מפני תקיפה אווירית. עם זאת, הגורם הביטחוני אמר כי לא ידוע לו על התחייבות שכזאת מצד הרוסים.
מוסקבה העבירה מסרים סותרים לגבי המכירה לאירן, המוערכת בכ-800 מיליון דולר.

גורם במערך המודיעין הישראלי אמר לאחרונה כי בשיחות שקיימה ישראל עם רוסיה היא הבהירה כי היא מתנגדת למכירה, אולם הרוסים מצידם לא נתנו לישראל שום התחייבות. "כל מה שקיבלנו עד כה זה רק התחייבויות מעורפלות שהעסקה לא אמורה לצאת אל הפועל. אך זה עשוי להשתנות בכל עת, וזה תלוי בין היתר במדיניות הישראלית כלפי אירן". ישראל איימה בעבר כי לא תהסס להשתמש בכוח על מנת לסכל את תוכנית הגרעין האירנית.

הגורם, שבקיא בהחלטה הישראלית לספק לרוסיה 3 סוגים של כלי טיס בלתי מאויישים, סיפר כי ההתעניינות הרוסית בכלי הטיס האלה החלה במהלך המלחמה שניהלה נגד גאורגיה בקיץ. ישראל היא אחת מיצואניות הנשק העיקריות של גאורגיה. ישראל מקווה שתוכל להשתמש באספקת הציוד לרוסיה, כמנוף להפעלת לחץ על מוסקבה כדי לסכל את המכירה לטהרן.

"מה היתה האלטרנטיבה שלנו לבקש זאת מהרוסים? החשיבה היתה: בוא נמכור להם וכך נזכה לסימפטיה בנושא ה-S300". סיפר הגורם הביטחוני. במערב מעריכים, כי הדגם המשופר של ה-S300, ה-SA 20, מסוגל לירות לכמה מטרות שונות בטווח של עד 150 ק"מ, במהירות של 2 ק"מ לשניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully