וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערערור לבג"צ על ההחלטה לבנות בחבל לכיש

אייל דץ

13.4.2009 / 12:16

החברה להגנת הטבע ממשיכה במאבקה נגד הקמת היישוב מרשם, העתיד להיות ממוקם באיזור בעל ערכי טבע נדירים

החברה להגנת הטבע הגישה אתמול (ראשון) לבית המשפט העליון, ערעור על החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע, מחודש מרץ, לאשר את הקמת היישוב מרשם בחבל לכיש. בערעור, שהוגש באמצעות היועצת המשפטית שלה, עו"ד חגית הלמר, מבקשת החברה להגנת הטבע לבטל את ההחלטה על הקמת היישוב. לחילופין, מציעה החלה"ט לקיים במועצה הארצית לתכנון ובנייה דיון חוזר בעררים שהוגשו נגד הקמת היישוב, במסגרתו יינתן לחברי המועצה הארצית כל המידע הדרוש והמלא, כולל חוות דעתו של פרופ' אלי שטרן, שליווה את הליכי התכנון, וקבע כי: "התוכנית פוגעת פגיעה בלתי הפיכה באחד האזורים הערכיים והחשובים ביותר במערך השטחים הפתוחים בארץ".

כזכור, בחודש שעבר דחה בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע את עתירת החברה להגנת הטבע נגד הקמת היישוב מרשם בחבל לכיש, עבור מפוני גוש קטיף. החברה להגנת הטבע התנגדה להקמת היישוב בטוענה כי הקמתו תביא לפגיעה בשטחים פתוחים ובערכי טבע חשובים במקום. כעת מקווים בחברה להגנת הטבע כי בית המשפט העליון יהפוך את ההחלטה. כמו כן, בהחלטה תקדימית של מנהל מקרקעי ישראל נקבע החודש כי הוא יכיר בחשיבותם של השטחים הפתוחים ויפעל לשמירתם.

השר לשעבר להגנת הסביבה, גדעון עזרא, אמר בסיכום הקדנציה שלו כי במקרה הזה טובתם של מפוני גוש קטיף קיבל מבחינתו עדיפות על שמירתם של השטחים הפתוחים, ולכן לא התנגד המשרד בראשותו להקמת היישוב. כל שאר ארגוני הסביבה, כ-20 אלף אזרחים מין השורה ואף 12 זוכי הפרס על מפעל חיים בתחום הסביבה, מתנגדים נחרצות להקמת "מרשם" בחבל לכיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully