וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית לחג: שרבי ואביך

אייל דץ

13.4.2009 / 11:08

למרות מזג האוויר השרבי גם בחג השני של פסח צפויים מאות אלפים לצאת לחיק הטבע. מד"א: לשתות מים ולהיזהר מהתייבשויות

שרב כבד. זה מזג האוויר המצפה למאות אלפי הישראלים שיגדשו בחג השני של פסח את אתרי התיירות בחיק הטבע. בעוד ברשות הטבע והגנים מצפים כבר להמונים שיגיעו לפארקים, ליערות ולחניונים במגן דוד אדום מזהירים את הציבור מהשרב הכבד וקוראים למטיילים להצטייד בהרבה מים ובקרם הגנה לצד הצידניות והמנגלים.

על פי התחזיות, מחר ישרור שרב כבד בכל רחבי הארץ וצפוי גם אובך. הטמפרטורות באזורים שונים בארץ יחצו את קו ה-30 מעלות. "ציבור המטיילים מתבקש לנהוג על פי כללי ההתנהגות המתאימים לימי הקיץ החמים, כדי לשמור על בריאותם". אמר מנכ"ל מד"א אלי בין.

הסכנה העיקרית היא התייבשות. במד"א מסבירים כי ישנם שני סוגים של התייבשות. התייבשות קלה, המתבטאת בצימאון, האצה של הדופק ואי-שקט, ולעומתה, התייבשות בינונית וקשה שמלווה בתסמינים של בלבול, כאבי ראש, בחילה, הקאות, קוצר נשימה, דופק מהיר, והכרה מעורפלת עד איבוד הכרה.

הטיפול הטוב ביותר בהתייבשות הוא מניעתה, על ידי שתייה מרובה של נוזלים. כאשר מופיעים הסימנים להתייבשות יש להפסיק כל פעילות, לשהות במקום מוצל וקריר, לשתות הרבה, אף מעבר לתחושת הצימאון. במידת הצורך, יש להתקשר למוקד החירום 101 של מד"א. יש להקדיש תשומת לב מיוחדת לבעלי החיים ולהקפיד למלא להם את כלי מי השתייה. חשוב במיוחד לא להשאיר את חיות המחמד זמן רב בשמש הקופחת או לאלצם ללכת על אספלט בשעות הצהריים!

אובך כבד

השרב הכבד יהיה מלווה גם באובך העלול להזיק לאוכלוסייה רגישה, ובמד"א ממליצים לחולי לב וריאות, נשים בהריון, קשישים ותינוקות הסובלים מקוצר נשימה, להימנע מפעילות מאומצת ולהישאר במקום סגור ככל הניתן עד שמזג האוויר יתבהר. על פי התחזית, צפוי השרב להישבר ביום שלישי בערב, כאשר ביום רביעי יצנחו הטמפרטורות וישנו אף סיכוי לטפטוף באזורים שונים בארץ.

בימים האחרונים ניצלו מאות אלפי ישראלים את מזג האוויר הנעים ובילו בטיולים ברחבי הארץ. רשות הטבע והגנים דיווחה כי כרבע מיליון מבקרים ביקרו בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים. ברשות צופים כי גם בשבוע הקרוב יפקדו אלפים את שמורות הטבע ומבקשים מהציבור לשמור על הטבע ולהשאיר אותו כשם שהיה- בדגש על היזהרות באש. יש להימנע מלסטות מהשבילים המסומנים ומפגיעה בצומח, ולהקפיד על ניקיון בשטחים הפתוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully