וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא קצב נפגש הבוקר עם הרב כדורי

2.8.2000 / 7:55

מקורבי כדורי: בפגישה הזו לא ידובר על מתן חנינה לדרעי, אולי בעתיד

פעולתו הראשונה של משה קצב כנשיא, בבוקר הראשון לכהונתו, היא ביקור אצל הרב כדורי. הבוקר הגיע קצב לבית הכנסת של זקן המקובלים בשכונת הבוכרים בירושלים לצורך תפילה משותפת עם הרב.

בגלי צה"ל פורסם הבוקר שהרב כדורי עתיד לבקש מקצב לחון את אריה דרעי. מקורבי הרב הכחישו זאת וטענו כי קצב התחייב לבוא לתפילת ראש חודש אצל הרב כדורי ואין לדבר קשר עם חנינה לדרעי. עם זאת המקורבים לא פסלו אפשרות שבקשת החנינה תעלה בעתיד.

לאחר התפילה בבית הרב כדורי יגיע קצב לפגישת היכרות עם צוות בית הנשיא.

טקסי ההכתרה של הנשיא החדש נמשכו אתמול עד לשעות הערב המאוחרות. בנאום הראשון כנשיא המדינה, שמר קצב על ממלכתיות כשהוא קורא לאיחוד העם ולסיוע לשכבות החלשות. לאזרחים הערבים במדינת ישראל פנה קצב במילים "המדינה הזאת גם שלכם", אולם לא שכח להזכיר את ירושלים ועמדתו בנושא: "ירושלים צריכה להשאר מאוחדת בריבונות ישראלית".

הנשיא היוצא, עזר ויצמן, ברך את קצב בתפקידו החדש וגם שלח אותו לדרכו החדשה עם עצה מנסיונו האישי: "תשתדל לא להסתבך, זה לא קל אבל יכול להיות שאתה נבחרת כי אופייך שונה משלי". הנשיא ויצמן הדהים את הקהל בנאום בן חצי שעה בו סקר את תולדות חייו, למרות הפתקים הדוחקים בו לקצר שנשלחו אליו.

פרס העדיף את בר המצווה של עדי שרון

בעוד משה קצב הושבע לנשיאות בירושלים, העדיף המועמד המובס, שמעון פרס, להיות רחוק משם. פרס כיבד בנוכחותו את בר המצווה של עדי שרון, הנער ששוחרר לאחרונה מהשבי הצ'צ'ני. אבל ההפסד רדף את פרס עד לחגיגה. תחקירנית מערוץ 2 שאלה אותו כיצד מרגיש לוזר ביום זה. פרס החוויר, נזף במראיינת והזמין כוס יין לבן כדי להירגע. נחמה מסויימת מצא פרס בזמרת זהבה בן שאמרה לו: "כל כך רציתי שתיבחר".

בנאומו לכבוד חתן השמחה אמר פרס כי עדי שרון, שכמה מאצבעותיו נקטעו בשבי, "הוא ילד אמיץ שניצל מדבר כל כך מחריד. אני כל כך שמח לראות אותו כאן".

בחגיגת בר המצווה שהתקיימה באולם מפואר ברמת גן נכחו גם אמנים רבים, חברי כנסת ושרת הקליטה יולי תמיר, שהגישה לשרון שעון "סווטש".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully