וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים אלימים בתאילנד: 80 מפגינים נפצעו

13.4.2009 / 9:13

מחריפות המהומות בתאילנד. חיילים ירו הבוקר אש חיה לעבר מפגינים בבנגקוק, לאחר שבקבוקי תבערה הושלכו לעברם

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

חיילים תאילנדים ירו הבוקר (שני) יריות אזהרה באוויר לעבר מפגינים בבירה בנגקוק, לאחר שהמפגינים הבעירו אוטובוס בצומת מרכזי בעיר. במהלך הבוקר נפצעו כ-80 אנשים במהלך עימותים בין כוחות הצבא לבין מפגינים בצמתים מרכזיים בבנגקוק. הצבא יצא בכוחות גדולים על מנת להרחיק את המפגינים שחסמו את הצמתים, ונתקל בהתנגדות ובהשלכת בקבוקי תבערה. החיילים הגיבו בירי חי לעבר המפגינים, דבר שהוביל כאמור לפציעתם של כ-80 תאילנדים בעימותים.

דובר הממשלה פניטאן ווטאנאיגורן פנה לתושבי המדינה ולקהילה הבינלאומית והפציר בהם שלא להיכנס לפאניקה, על רקע מצב החירום השורר בתאילנד. "אנו רוצים להרגיע אתכם, תושבי תאילנד ובני הלאומים הזרים. מצב החירום הוכרז כדי להגן על ביטחונכם. בשעות הקרובות, ננקוט באמצעי ביטחון כדי להבטיח את נמלי התעופה, נמלי הים והתשתיות. זהו תהליך שגרתי במצב חירום".

מצב חירום בבירה

חיילים ירו גם אתמול יריות אזהרה באוויר, לאחר שכ-50 מפגינים הסתערו על משרד הפנים התאילנדי, בשעה שראש הממשלה אבהיסיט וג'ג'יווה שהה בבניין. הוא חולץ מהמקום במכוניתו. אבהיסיט קרא למפגינים בבנגקוק לסיים את המחאה והזהיר כי התגובה תהיה חריפה יותר.

מוקדם יותר הכריז וג'ג'יווה על מצב חירום באזור הבירה בנגקוק. המפגינים, לובשי החולצות האדומות הנחשבים לתומכיו של ראש הממשלה המודח טקסין שינוואטרה, התאספו מחוץ למטה המשטרה בבירה, בשעה שמול מגורי המושל נקבצו למעלה מ-4,000 בני אדם.

על רקע מצב החירום בתאילנד וההפגנות האלימות בעד ראש הממשלה המודח, מיהרו מדינות שונות ברחבי העולם, לרבות ישראל, לפרסם אזהרות מסע למדינה הדרום-מזרח אסייתית. ממשרד החוץ בירושלים נמסר, כי מומלץ להימנע מלהגיע לאזורי ההפגנות ולריכוזי קהל, בדגש על אזור משרד הפנים, משרדים ממשלתיים אחרים ומבנה הפרלמנט. עוד נמסר, כי על פי הנחיות ממשלת תאילנד אסורה התקהלות של למעלה מחמישה אנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully