וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה הורה לבצע פיגוע נקמה בסיני"

ניר יהב ואופק עיני

13.4.2009 / 2:32

כך עולה מחקירת פעילי הארגון שנתפסו במצרים. המטרה: נקמה על חיסול עימאד מורנייה. חברי החוליה אספו מידע על אתרי תיירות

הנהגת חיזבאללה הורתה לחברי החוליה שהופעלה במצרים לפגוע בישראלים בעזה או בישראל, כנקמה על ההתנקשות בבכיר חיזבאללה עימאד מורנייה. כך אמר בחקירתו החשוד המרכזי בפרשה הלבנוני סאמי שיהאב, על פי דיווח הבוקר (שני) בעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. במקביל דיווח היומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" כי שיהאב הודה כי חיזבאללה הורה לחוליה לפגוע בתיירים ישראלים בסיני.

"משימתה של החוליה השתנתה לאחר חיסולו של מורניה – מפגיעה בישראלים בתוך מצרים, לפגיעה בהם בתוך הרצועה או בתוך ישראל עצמה", דיווח עיתון 'אל-חיאת". מחקירתו של שיהאב עלה עוד כי החוליה החלה לפעול כבר ב-2005 וכי בכיר חיזבאללה מוחמד קבלאן פיקח על הקמתה. לצורך כך הוא אף ביקר מספר פעמים בקהיר והעביר כסף לחבריה".

העיתון מצטט את שיהאב באמרו בחקירה כי הנהגת חיזבאללה אישרה את משימת החוליה, שהיא פגיעה במטרות ישראליות ברחבי מצרים ובעיקר בסיני. לדבריו, "חברי החוליה עקבו אחרי אתרי תיירות בטאבה, בשרם א-שייח', בנואייבה ובדהב על מנת לפגוע בתיירים ישראלים המבקרים בהם. כמו כן הם תצפתו אחרי ספינות ישראליות שעברו בתעלת סואץ על מנת לפגוע בהן".

העיתון מדווח כי במהלך שלוש השנים הצליחו חברי החוליה להבריח דרך המנהרות כלי נשק ולוחמים פלסטינים אל תוך רצועת עזה. חלק מהלוחמים, כך דווח, הגיעו למצרים באמצעות דרכונים מזויפים. העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח, בדומה, כי הנהגת חיזבאללה הורתה לשיהאב להבריח נשק ופעילים לתוך עזה.

"אנשי חיזבאללה כותרו בסיני"

בתוך כך, גורמים ביטחוניים מצרים סיפרו כי כוחות המשטרה המצרים כיתרו הלילה עשרה לבנונים באזור סיני בחשד כי אלו משתייכים לחיזבאללה. הגורמים הוסיפו כי הכוחות ללוחמה בטרור במצרים איתרו את העשרה באזור דיר אל-עבד בצפון סיני, וכי הם "מואשמים בתכנון פיגועים באזורי מחייה וביניהם באזור תעלת סואץ". על פי המצרים, הפעילים מהווים חלק מחולית חיזבאללה במצרים, ממנה נעצרו עד עתה 49 אנשים.

על פי דיווח באל-ג'זירה, הפרקליטות המצרית מסרה כי ראש החוליה טען בחקירתו כי לפני ארבעה חודשים הוא קיבל הוראה מהממונים עליו שלא לבצע כל פיגוע כנגד האתרים הישראליים וזאת על מנת לא לערער את היחסים של הארגון עם מצרים ולא לפגוע בריבונות המצרית. עוד דווח כי הפרקליטות המצרית ערכה עימות בין כמה מחברי החוליה, והעבירה את שמותיהם של נימר אל-טויל ונסר אבו-עמרה כחלק מהמשתתפים בעימות. על פי הדיווח, בעימות זיהו חברי החוליה איש את רעהו וכן זיהו את ראש החוליה סאמי שיהאב כמוחמד מנצור.

מנצור, שנעצר בנובמבר 2008, הכחיש באופן מוחלט בחקירתו כי הפיץ את הרעיון השיעי במצרים, וכי מפקדו הישיר היה מוחמד קבלאן, שלפי מנצור הינו האחראי על "יחידת המדינות השכנות" בחיזבאללה, המפעילה חוליות דומות בכל המדינות השכנות לישראל, וביניהן סוריה וירדן. על-פי גורמים מצרים, קבלאן היה אף הוא במצרים אך הספיק להימלט חזרה ללבנון לפני שנעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully